دومین پویش مردمی کودکان سایبری در زنجان اجرا می شود

دومین پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۵ دی ماه به منظور آموزش های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دومین پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۵ دی‌ماه سال جاری به مدت یک هفته با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها در راستای ارتقای مهارت استفاده مؤثر خانواده‌ها از فضای مجازی، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 

یکی از شکاف‌های ارتباطی میان والدین و کودک ایجاد محدودیت‌های شدید برای استفاده از فضای مجازی بر کودکان است و از آنجائیکه محدودیت باعث حساسیت بیشتر کودکان و نوجوان می‌شود؛ برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید شیوه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد.

 

بنابراین رفتار صحیح والدین و ارائه راهکارهایی که بهترین گزینه برای تصحیح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است‌، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آن‌ها می‌شود.

 

موضوعات مرتبط با کودکان برای اجرای پویش مردمی شامل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است.

کد خبر 1137949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha