پرچم اقامه عدالت و مبارزه با فساد باید با پرچم اقامه نماز بلند شود

آیت الله عابدینی گفت: تفکیک بین عدالت و نماز لطمه جبران ناپذیری به مردم و جوانان ما وارد می کند، پرچم اقامه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض باید همراه با پرچم اقامه نماز بلند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه ستاد اقامه نماز که امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: وفات حضرت ام البنین (س) مادر حضرت عباس (ع) و سه شهید دیگر را تسلیت می گوییم و بانوانی به تأسی از این بانوی عالمه، شجاع و شجاع پرور به عنوان مادران، خواهران و همسران شهدا عزت و اقتدار آفریدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما باید تلاش کنیم اقامه نماز صورت گیرد و این مهم با نمازخوانی فاصله دارد، وقتی نماز اقامه نشود، نماز نیست و چنین نمازی ستون نیست و اگر قوام داشت اقامه نماز داریم.

 

وی عنوان کرد: نماز در قرآن با پیوست های مختلف آمده است از جمله آرامش اگر می خواهیم ببینیم جامعه ای چقدر با نماز همراه است باید اخلاق، صبوری مردم و لبخند مردم را بنگریم و اینها نشان می دهد داریم نماز را اقامه می کنیم و آرامش محصول جدی نماز محسوب می شود.

 

آیت الله عابدینی افزود: نماز با پیوست امر به معروف و نهی از منکر در قران آمده است و حال چقدر ما در این مهم جدی هستیم و ما در شناخت معروف و منکر مشکل داریم.

 

وی تأکید کرد: نماز در قرآن با پیوست جلوگیری از فحشا و منکر آمده است یعنی اگر نماز اقامه شود فحشا و منکری نمی ماند اگر فحشا و منکر هست برای این است که نماز اقامه نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: نسل دارد منقض می شود و نسبت به جمعیت کشور هشدار داده اند این بلا است و این بلا ما را عامل می شویم که نازل می شود، خدا جوامع مومنانه را زودتر تنبیه می کند زیرا حجت را بر اینها زودتر تمام کرده است و ما مومن هستیم و خدا برای مومنان تکالیف جدی دارد واگر می خواهیم اقامه نماز کنیم باید افرادی را داشته باشیم بنابراین باید بیشتر از صحبت از نماز صحبت از موالید داشته و چاره جویی کنیم.

 

وی در ادامه افزود: باید امید و اعتماد مردم به دین و دین مداران را افزایش دهیم و عدالتخواهی باید با مسجد و نماز یکی شود و متدینان باید پرچم داران عدالت باشند.

 

آیت الله عابدینی گفت: تفکیک بین عدالت و نماز لطمه جبران ناپذیری به مردم و جوانان ما وارد می کند، پرچم اقامه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض باید همراه با پرچم اقامه نماز بلند شود و ذائقه مردم به عدالت شیرین شود.

 

وی خاطر نشان کرد:  اگر نهال نماز را درست غرس کنیم و زمین را از بدی ها پاک کنیم، خودش میوه می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد: موضوع اجلاسیه نماز باید متفاوت باشد و اگر اقامه عدالت و اقامه نماز را در اجلاسیه بگنجانیم نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

کد خبر 1138140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha