انقلاب اسلامی پویا و زنده تر از گذشته/ جشنواره هنرهای تجسمی شهدای زمین فوتبال چوار برگزار می شود

نشست ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سالن شهید سلیمی استانداری ایلام با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان کمیته های این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، ظهر امروز(۲۶ دی) در این نشست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای مردم و از آن مردم است، از حمله عواملی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده جهاد مردم و ریخته شدن خون شهدا و جانبازی ایثارگران بوده است.

 

«جمال اسدی» یادآور شد: یکی از برنامه هایی که در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد، دیدار و سرکشی از کسانی است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

 

وی بیان کرد: اگر این فرهنگ  دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا در همه مناسبت ها انجام شود، نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، باید در همه دقایقی که نفس می کشیم به یاد و نام شهدا، خانواده های ایثارگران و جانبازان باشیم.

 

وی یادآور شد: امید است یک یادبود در خور شأن ‌و‌ جایگاه  مردم و نظام اسلامی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با شکوه خاصی برگزار شود که در سطح جهان  درخشان باشد تا دنیا بفهمد که انقلاب اسلامی همچنان زنده و پویا به راه خود ادامه می دهد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: مدیران و‌ مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی نقش مهمی در این امر دارند.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با محوریت شهدای فوتبالیست زمین فوتبال چوار در استان با حضور هنرمندان برجسته از سراسر کشور در ایام دهه فجر برگزار می شود.

 

« محمدعلی قاسمی» ابراز کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران به چند رویداد و چهره شاخص دوران دفاع مقدس در استان ایلام اشاره کردند که یکی از این رویدادها، بمباران زمین فوتبال شهر چوار توسط دشمن و رژیم بعثی بوده است.

 

وی بیان کرد: مقرر شده است که محصولات و آثار تولیده شده در این جشنواره در جام‌جهانی قطر در معرض دید جهانیان قرار بگیرد تا مردم دنیا ببینند که استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس دچار چه فجایعی و مظلومیت هایی بوده است.

 

قاسمی با تاکید بر همکاری و هماهنگی مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در اجرای این جشنواره، خاطرنشان کرد:  استان ایلام در ایام دهه فجر در روزهای بیستم و تا بیست و سوم در راستای برگزاری این جشنواره، میزبان هنرمندان برجسته کشور خواهد بود و در زمینه ایلام در دوران دفاع مقدس به تولید اثر خواهد پرداخت.

کد خبر 1138180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha