ولایتمداری و استقامت  از ویژگی‌های شهدا است

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه شهدا چهار مؤلفه دارند که اگر این مؤلفه‌ها در کسی وجود داشته باشد می‌تواند ادعا کند که مرگش شهادت است گفت: تلاش حداکثری تا مرز جان دادن، استقامت تا شهادت، مراقبت از حدود الهی و ولایتمداری از جمله این مؤلفه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در مراسم یادواره ۶۰۸ شهید نظم و امنیت استان خوزستان اظهار کرد: شهدا چهار مؤلفه دارند که اگر این مؤلفه‌ها در کسی وجود داشته باشد و فکر، اندیشه و رفتار خود را بر مدار ولایت قرار دهد می‌تواند ادعا کند که مرگش شهادت است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان این مؤلفه‌ها را شامل تلاش حداکثری تا مرز جان دادن، استقامت تا شهادت، مراقبت از حدود الهی و ولایتمداری دانست و افزود: سردار قاسم سلیمانی نماد و اسطوره آزادی خواهی و انسان تراز انقلاب اسلامی است.

 

وی به حضور مردم در تمام عرصه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر مردم در صحنه هستند به معنی نبود گله‌مندی نیست بلکه هدف آن است که به وظیفه خود عمل می‌کنند و مسئولان نیز باید در مقابل به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

 

«سردار سید محمد صالحی» نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی عنوان کرد: این یادواره به مناسبت گرامیداشت شهدای ۱۰ سال اخیر فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به دلاورمردی‌ها، جانفشانی‌ها و شهادت با افتخار کارکنان نیروی انتظامی افزود: این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس در قالب فرماندهان و سربازان در پاسگاه‌های مرزی با دست خالی اما دلی مملو از عشق و ایمان به خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در دفاع از تمامیت ارضی با دشمن تا دندان مسلح می‌جنگیدند و حال با تلاش وصف‌ناشدنی در حفظ امنیت، آرامش، جان و مال مردم عزیز کشورمان جهاد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما هرگز ایثار، از خودگذشتگی، صبر و پایداری مادران، همسران و فرزندان شهدا را فراموش نخواهیم کرد یاد آور شد: در این روزها همگان شاهد هستید که همکاران و همرزمان پرتلاش بنده در جای جای میهن اسلامی از مرز تا مرکز شهرها برای آسایش و امنیت و آرامش مردم جانفشانی و جان خود را تقدیم می‌کنند.

 

کد خبر 1138190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha