بیش از یک هزار پرونده جرائم سایبری در چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد

سرهنگ عسگری گفت: طی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۲۷۰ پرونده جرائم سایبری در استان رسیدگی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سرهنگ «مرتضی عسگری» امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان که در محل خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: همچنین کشفیات جرائم سایبری ۲۵ درصد افزایش یافته و امسال ۱۸۰ مورد دستگیری مجرم سایبری انجام شده است.

 

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه پلیس فتا در شبکه شاد حضور فعالی دارد و در راستای آموزش و آگاه‌سازی کارگاه‌های حضوری و مجازی برگزار شده است، یادآور شد: خانواده‌ها باید با فرزندان خود ارتباط بیشتری داشته باشند و این اطمینان را به آنها بدهند که هیچ کس مطمئن‌تر از خانواده وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه با مجازی شدن مدارس دانش آموزان بی محابا وارد فضای مجازی شدند، تصریح کرد: باید خانواده ها نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

 

سرهنگ عسگری ادامه داد: شاهد آن هستیم که دانش آموزان و نوجوانان در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد می‌کنند و مورد سوء استفاده عاطفی قرار می‌گیرند و محبت را در جایی غیر از خانواده خود جست و جو می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شبکه شاد فضای سالمی نیست، خاطرنشان کرد: در این فضا برای دانش آموزان مشکلاتی بوجود آمده و در یکی از استان ها گروهی تشکیل شده بود که محتوای غیراخلاقی در اختیار نوجوانان قرار می‌داد.

 

سرهنگ عسگری ارتباط گیری خانواده ها با فرزندان را از مهمترین چالش‌های قشر نوجوان دانست و گفت: بسیاری از خانواده‌ها راهکار مدیریت فضای مجازی را بلد نیستند و نمی‌دانند چگونه به فرزندان خود آموزش دهند که برای رفع این چالش کارگاه‌هایی برگزار شده است.

 

کد خبر 1138221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha