افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 29 دی) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 709 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 275 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۷۶ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۸  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۳۸۵ واحدی، عدد ۳۳۵  هزار و ۶۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۰ واحدی به رقم ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۳۱۸  واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۵۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۰  هزار و ۴۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۴۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 898، ذوب با 216، خودرو با 135 و وبملت با 82 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای ذوب - ذوب آهن اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، كدما - معدني‌ دماوند و شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، کگل، کچاد و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فخوز و ذوب تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد حفارس(حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با ۴.۸۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای پرداخت، شبریز، تکشا و رتاپ بود. همچنین نماد معاملاتی قشکر(شکرشاهرود ) با ۴.۹۲  درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ولملت، وپترو، حپترو و ولغدر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۶ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 28 دی) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی معادل ۲.۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۲۰  واحدی به ۱۷ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۵۶۰ واحدی معادل ۲.۳۴ درصد به رقم ۳۱۵ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۸۰۵۲ واحدی، عدد ۳۳۷ هزار و ۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۰۶۱ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۹۵۹۲ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۶۴۹ واحد کاهش به رقم ۹۶۶ هزار و ۸۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۸۱۹۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۹ هزار و ۱۶۹  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد، وبملت، شپنا، فملی، نوریف بورس، شتران به ترتیب با 511، 320، 208، 199، 190، 146، 127 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، کگل، فملی و کچاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، ونیرو و کمنگنز  تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌) با ۴.۶۸ درصد افت و پس از آن، نمادهای وپاسار، ونیرو، کترام و حفارس بود. همچنین نماد معاملاتی وتوکا(سرمایه‌گذاری‌توکافولاد) با ۵ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شیراز، فجر، پسهند و ذوب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۷۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۱ هزار و ۴۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۲۸ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1138310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha