مادران و همسران شهدا تجلیل شدند

در مراسمی با حضور امام جمعه یزد از مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدصالح جوکار در آیین تکریم از مادران و همسران شهدای یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) دارای ویژگی‌های بسیار عظیم و بزرگی هستند و اینکه سالروز وفات آن حضرت به روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده نشان از اهمیت جایگاه مادران و همسران شهدا دارد.

وی با بیان اینکه این حضرت ام‌البنین(س) علاقه بسیار خاص و ویژه‌ای نسبت به ائمه اطهار(ع) داشت و معصومین(ع) هم به ایشان علاقه زیادی داشتند گفت: حضرت ام البنین(س) نماد ایثار، صبر و بردباری است و این نماد امروز در جامعه ما و در عصر انقلاب اسلامی، مادران و شهدا هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بارز این ایام سبب شد که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند امت امروز ما از امت زمان پیامبر برتر و والاتر هستند.

جوکار گفت: مادران و همسران شهدای ما بسیار شجاع، ایثارگر و انقلابی بودند و مادرانی داریم که چند فرزند خود را فدا کردند و می‌گفتند اگر فرزند دیگری هم داشته باشیم تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز در دنیا اگر نگاه کنیم هیچ کسی را جز همسران و مادران شهدا نمی‌توانیم به عنوان الگوی برتر برای خودمان پیدا کنیم چرا که همه آنها با تاسی به حضرت زینب(س) صبر زینبی پیشه کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که امروز ما در جهان امنیت داریم و به عنوان یک قدرت برتر شناخته می‌شویم به دلیل پرورش انسان‌هایی در دامان پاک مادران و همسران شهداست که امروز امنیت‌ساز کشور شده‌اند.

جوکار با تاکید بر اینکه خاطرات مادران و همسران شهدا باید زنده بماند تصریح کرد: بنیاد شهید رسالت عظیمی دارد که این گنجینه عظیم را به گونه‌ای مکتوب کند که برای نسل‌های آینده باقی بماند.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تاسف است که خیلی از مادران و پدران و همسران شهدا از میان ما رفتند ولی خاطرات آنها ثبت و ضبط نشد.

وی اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها و نویسندگان رسالت ثبت خاطرات مادران و همسران شهدا را برعهده بگیرند و نگذارند این گنجینه ارزشمند از دست برود.

توصیه آیت الله ناصری به مسئولان؛ هر روز وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی هم در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار داشت: اکثر وصیت‌نامه شهدا این جمله را داشت که امام را یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه همراه ولایت بودن و ولایت‌مداری توصیه اصلی اکثر شهدا بود تصریح کرد: توصیه دوم شهدا سفارش به نماز و توجه ویژه داشتن نسبت به این فریضه الهی است.

وی گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که راه شهدا را ادامه دهند و آرمان‌های آنها را در جامعه پیاده کنند و در واقع به گونه‌ای حرکت کنند که آرمان‌های شهدا و امام شهدا حفظ و عمل شود.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید وصیت نامه شهدا را همیشه بخوانند و عمل کنند گفت: هر یک از ما به ویژه مسئولان اگر راه و مسیر شهدا را عمل نکنیم و بر اساس سفارش‌ها و سیره آنها حرکت نکنیم خیانت کرده‌ایم.

700 نفر از همسران شهدای یزد در قید حیات هستند

حجت الاسلام شیخ عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هم در این مراسم اظهار داشت: تعداد کل همسران شهدای استان یزد 787 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه 700 نفر از همسران شهدای استان یزد در قید حیات هستند عنوان کرد: در کنار هر موفقیتی در طول تاریخ وجود داشته که نمونه بارز آن در واقعه کربلا و زندگانی مبارک سایر معصومین(س) است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران هم مادران و همسران شهدا نقش بسیار مهمی در پیروزی حق بر باطل داشتند.

در این مراسم که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از تعدادی مادران و همسران شهدای یزد تجلیل شد.

کد خبر 1138345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha