۲۰۷ نفر گرفتار سیلاب در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

میرجلیلی گفت: ۲۰۷ نفر گرفتار در سیلاب به همت نیروهای امدادی خراسان جنوبی امدادرسانی شدند.

«سید ابوالحسن میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در پی بارندگی های دو روز گذشته 207 نفر گرفتار در سیلاب امداد رسانی شدند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: در این مدت نیز 17 خودرو رهاسازی و 42 نفر اسکان داده شدند.

 

وی تلفات جانی ناشی از سیلاب را صفر اعلام کرد و گفت: در این مدت 34 مورد آبگرفتگی داشته ایم که مشکل آنها در اسرع وقت با کمک دستگاه های متولی رفع شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ادامه از تخریب بخشی از محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: با تلاش راهداران و پلیس راه بیشتر مشکلات مرتفع شده است.

 

میرجلیلی تصریح کرد: سیلات همچنین در بخش کشاورزی خسارت هایی را به کشاورزان وارد کرده است و هشت واحد دامی و یک واحد طیور خسارت دیده اند.

 

وی ادامه داد: 6 اکیپ برآورد خسارت ناشی از سیلاب در خراسان جنوبی در حال برآورد خسارت هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این بارندگی ها تا صبح چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به شدت بارش ‌ها مردم از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

 

میرجلیلی از دامداران و عشایر خواست تا به هیچ عنوان تا پایان فعالیت سامانه بارشی نسبت به چرای دام در ارتفاعات اقدام نکنند.

 

گفتنی است ۹۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیل تا روز چهارشنبه در حالت آماده ‌باش کامل هستند.

 

 

کد خبر 1138378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha