راز برتری زهرای مرضیه(س) بر دیگر دختران پیامبر(ص)

حجت‌الاسلام صبوحی با شرح چرایی برتری حضرت زهرا(س) نسبت به دیگر دختران پیامبر(ص)، گفت: ایشان کوثری است که همه زحمات رسول خدا(ص) به واسطه او و فرزندانش و با ظهور امام زمان(عج) به نتیجه می‌رسد، ایشان کانون قدرت همه اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد صبوحی» درباره ارتباط مهدویت با حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: مرحوم شیخ طوسی(ره) نقل می کند: شخصی به نام هروی از متکلمین، نزد حسین بن روح نوبختی، نایب سوم امام زمان(عج) رسید و سوال پرسید: پیامبر اکرم(ص) چند دختر داشتند؟ وی پاسخ داد: چهار نفر؛ هروی پرسید کدامیک از آنها افضل هستند؟ نوبختی پاسخ داد: حضرت فاطمه(س). هروی در ادامه سوال کرد: چطور او افضل است در حالی که از همه کوچکتر است و کمتر مصائب پیامبر(ص) را دیده است؟

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: این برتری دو دلیل دارد، نخست آنکه وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند تنها وارث او حضرت زهرا(س) بود و دلیل دوم آنکه نسل پیامبر(ص) بواسطه حضرت زهرا(س) باقی مانده است و ائمه معصوم(ع) از نسل ایشان هستند و این حقیقتی است که حتی علمای اهل سنت به آن تصریح دارند و در کتب معتبرشان همچون سنن ابی داوود و سنن ترمذی آمده است.

 

وی تاکید کرد: اهمیت حضرت زهرای مرضیه(س) از این جهت است که ایشان پلی است بین نبوت و امامت، آن حضرت(س) کوثری است که همه زحمات رسول خدا(ص) به واسطه او و فرزندانش و با ظهور امام زمان(عج) به نتیجه می رسد لذا حضرت صدیقه طاهره(س) کانون قدرت همه اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت الاسلام صبوحی در ادامه ابراز کرد: چنان که وقتی حضرت امیرالمومنین(ع) را دست بسته و کِشان کِشان برای بیعت می بردند نگاهشان به سوی خانه بود، اگر حضرت زهرا(س) دیر برسد شاید دیگر او را نبیند! حضرت زهرا(س) کانون قدرت بودند ... .

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حسین بن روح نوبختی می گوید به دلیل اخلاصی که در وجود حضرت زهرا(س) وجود داشت، آن حضرت(ع) افضل دختران پیامبر(ص) و مادر اهل بیت(ع) است و نسل ائمه(ع) با ایشان استمرار می یابد و اهداف رسالت خاتم الانبیاء(ص) بواسطه فرزند ایشان، حضرت مهدی(عج) در جامعه محقق می شود.

 

گفتنی است، فایل صوتی این سخنان در کانال @چشم به راه در شبکه های اجتماعی قابل دسترسی است.

کد خبر 1138417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha