دعوت از بلاگرها برای ترویج ازدواج  بی توجهی به جایگاه صاحبنظران است

یک متخصص علوم رفتاری گفت: متاسفانه دعوت از بلاگرها توسط وزرات ورزش و جوانان بی توجهی به صاحب نظران و ارباب تجربه در زمینه ازدواج است. این بلاگرها برای ازدواج موفق خود و خانواده و دوستان شان چه اقداماتی انجام داده اند که نوبت جوانان جامعه رسیده است.

«مجید ابهری» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در واکنش به دعوت وزارت ورزش و جوانان از بلاگر به بهانه ترویج الگوی ازدواج گفت: ازدواج یکی از اصلی ترین مراحل زندگی هر مرد و زن است و برای انجام آن به مقدمات و تفکراتی نیاز است.

 

این متخصص علوم رفتاری افزود: یکی از این مقدمات، انتخاب همسر مناسب و شیوه های آغاز زندگی است و در مرحله دوم ادامه زندگی شادکام و موفقیت آمیز به دنبال مرحله اول انجام می گیرد.

 

او ادامه داد: برای همسان گزینی و انتخاب منطقی باید از راهنمایی ها و خرد افرادی که در زمینه همسرگزینی و آغاز زندگی و ادامه آن دارای علم و تجربه هستند، استفاده کرد. در حال حاضر مشاوران ازدواج در این زمینه کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اند.

 

او با اشاره به دعوت وزارت ورزش و جوانان از این اینفلوئنسرها گفت: در یک حرکت نسنجیده و غیر منطقی از این بلاگرها دعوت به عمل آمده و نظرخواهی شده است در حالی که باید از روانشناسان، مشاوران ازدواج، روحانیون و کارشناسان دانشگاهی دعوت می شد که نقش و جایگاه موثری را دارند.

 

این آسیب شناس تصریح کرد: معلوم نیست علت حرکت این وزارتخانه دولتی چیست؟ بلاگرها به علت داشتن تخصص در پلتفرم های مختلف فضای مجازی به طور نظری در برخی از موارد توانمند هستند که ارتباطی به علوم انسانی و تجربی ندارد.

 

او ادامه داد: متاسفانه اجرای این برنامه بی توجهی به صاحب نظران و ارباب تجربه در زمینه این امر مهم و حیاتی در زندگی جوانان است. ابتدا باید مشخص شود که این بلاگرها برای ازدواج موفق خود و خانواده و دوستان شان چه اقداماتی انجام داده اند تا اکنون نوبت جوانان جامعه رسیده است.

 

ابهری تصریح کرد: گویا مدیران این برنامه برای ایجاد جایگاه در بین نوجوانان و جوانان که با فضای مجازی سر و کار دارند از این افراد استفاده کرده اند اما جامعه علمی منتظر پاسخ مناسب از سوی این مدیران است.

 

او با اشاره به اظهارات یکی از مدیرانی که از این دعوت حمایت کرده بود و گفته بود «اگرمجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمیرسه جمع کنه ودرباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم. این جلسه رو نبودم و ازجزییات مطلع نیستم ولی اعتراف میکنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفتگو کردم". گفت: از ایشان که فردی متخصص و متعهد و شناخته شده است این توقع نمی باشد که پررنگ یا کمرنگ بودن حجاب را دلیل این گردهمایی قلمداد کند با عنایت به اینکه او در این زمینه فعالیت های رسانه ای داشته و اشخاص صاحب نظر را به خوبی می شناسد و بیان چنین اظهار نظری از او عجیب است.

کد خبر 1138479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha