اولویت در پرونده های اختلافات خانوادگی ایجاد صلح و سازش باشد

حجت الاسلام حمیدی گفت: صلح و سازش بهترین و سریع ترین گزینه برای رفع اختلافات خانوادگی است که باید در اولویت پرونده های قضایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۷ دی) در بازدید از دادگاه عمومی بخش نیمبلوک و حوزه قضایی شهرستان قاینات اظهار کرد: در این بازدید وضعیت اداری و قضایی بخش نیمبلوک مورد ارزیابی قرار گرفت و پرونده‌هایی که در شعبه ثبت می‌شود، ماهانه و طبق روال عادی مورد رسیدگی قرار می گیرد و پرونده معوقه‌ای وجود ندارد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین از قضات و کارمندان این مجموعه ها خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی مطالبات بحق شهروندان را پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به پرونده های اختلافات خانوادگی در این دادگاه و در حوزه قضایی قاینات، تصریح کرد: صلح و سازش بهترین و سریعترین گزینه برای رفع اختلافات خانوادگی است که باید در اولویت پرونده های قضایی باشد.

 

وی در پایان افزود: تلاش همکاران قضایی، اداری و وکلای طرفین باید در پرونده‌ها بر صلح و سازش باشد و از وجود افراد با نفوذ، علما، نخبگان، ریش‌سفیدان و بزرگان شهر هم برای تحقق این مهم استفاده شود.

 

گفتنی است، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در دیدار با تنی چند از مراجعین ضمن استماع خواسته ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری های لازم دستورهای مقتضی صادر کرد.

 

کد خبر 1138550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha