۹۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی حداقل یک دوز واکسن زده‌اند

نقی پور گفت: تاکنون ۹۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول، ۸۳.۵ درصد دز دوم و ۲۳.۶ درصد نیز دز سوم دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بهمن نقی پور» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت کرونایی استان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون ۹۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول، ۸۳.۵ درصد دز دوم و ۲۳.۶ درصد نیز دز سوم دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون مادران باردار استان نیز به ۷۳.۸ درصد و دانش آموزان(۱۲ تا ۱۷ ساله) به ۹۲.۳ درصد رسیده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد هنوز به ایمنی جمعی یعنی واکسیناسیون ۸۰-۸۵ درصدی کل جمعیت نرسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که میزان بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده است، گفت: با این حال با این وجود نگران گسترش سویه امیکرون هستیم؛ چراکه سرعت انتشار سویه امیکرون بالاتر از سویه دلتا است.

نقی پور خاطرنشان کرد: اگر با کمک یکدیگر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، جلوی گسترش این بیماری در کشور را نگیریم، میزان ابتلایان به آن افزایش یافته و در مراحل بعدی، بیماران سرپایی، بستری و در آخر مرگ و میر رشد تصاعدی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با توجه به این‌که سویه امیکرون در کشورهای پیشرفته دنیا زودتر از ما بروز داشته است، نحوه برخورد آن‌ها با این ویروس یک تجربه برای ما است. بر این اساس، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تزریق دز سوم واکسن سهم بالایی در کاهش ابتلا به امیکرون دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تقسیم استان به چهار منطقه و برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال تجربیات مثل نحوه برخورد با بیماران، درمان بیماران کرونایی و … به کادر بهداشت و درمان شهرستان‌های مختلف استان است تا بتوانیم خدماتی با کیفیت بالا به تمامی نقاط استان ارائه دهیم.

نقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سرانه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: آذربایجان شرقی، حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد و سرانه بهداشت و درمان استان در تعریف بودجه نیز بر این اساس است، در حالی که ما به مردم استان‌های مختلف، حتی در حد ۱۰ میلیون نفر خدمات درمانی می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان این‌که برقراری عدالت اجتماعی یکی از وظایف دولت است، گفت: در راستای برقراری عدالت در حوزه سلامت، برنامه‌هایی در دست اجرا در مناطق محروم داریم؛ با توجه به این‌که در محلات محروم و حاشیه نشین تبریز؛ با کمبود مراکز درمانی مواجه هستیم، قرار است یک مجتمع سه طبقه درمانی با امکانات و متخصصان مختلف مثل کلینیک شیخ الرئیس تبریز در این منطقه احداث کنیم.

کد خبر 1138578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha