پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام تولید کشور را دچار اختلال کرده است

زنگنه با بیان اینکه نخستین دلیل موافقت ما با حذف ارز ترجیحی، اختلال در نظام توزیع است، گفت: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام تولید کشور را دچار اختلال کرده و قاچاق افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 27 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه اصرار دولت به اجرای مصوبه قبلی مبنی بر حذف ارز ترجیحی و پرداخت مبلغ ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به مردم است، گفت: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام تولید کشور را دچار اختلال کرده و قاچاق افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه نخستین دلیل موافقت ما با حذف ارز ترجیحی، اختلال در نظام توزیع است، گفت: ما در نظارت بر یک حلقه ضعیف هستیم، اما می‌خواهیم بر ۲۰ حلقه نظارت داشته باشیم! مورد داشتیم که به اسم واردات جو با کیفیت درجه یک ارز ۴۲۰۰ گرفته شده، اما به دلیل نبود نظارت جو درجه ۳ وارد شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مورد جالب‌تر اینکه قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی از یکی از نهاده‌های دامی ۷ میلیون تن واردات داشتیم، اما پس از ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش تعداد دام‌ها و مرغداری‌ها ۹ میلیون تن وارد می‌شود.

کد خبر 1138650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha