آخرین مرحله طرح آمایش میدانی مساجد درکنگاور اجرا شد

کماسی، گفت: آخرین مرحله طرح آمایش میدانی مساجد با شناسایی و ثبت مساجد به پایان رسید.

 حجت‌الاسلام علی اوسط کماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کار آخرین مرحله طرح آمایش میدانی مساجد این شهرستان با شناسایی و ثبت ۹۷ مسجد در پنج دهستان: فش، گودین، کرماجان،قزوینه و خزل غربی به پایان رسید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگاور افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که  همگام با مهرواره اوج پیش می‌برد، طرح آمایش مساجد است که در آن اطلاعات و آمار کلیه مساجد کشور به صورت دقیق استقراء و ثبت شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح اطلاعات مهمی از مساجد به دست خواهد آمد و علاوه بر شناسایی محل استقراء و امام مسجد، اطلاعاتی نظیر ظرفیت‌ها‌، کمبودها و نیازمندی‌های مساجد و برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستا و برنامه‌های سالیانه آن‌ها حاصل خواهد شد.

 

حجت الاسلام کماسی تصریح کرد: فعالیت هایی همچون برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم های مذهبی، اجرای برنامه های بیرون از مسجد و سطح و کیفیت فعالیت امام جماعت از دیگر مولفه هایی است که بر اساس آنها مساجد آمایش می شوند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگاور اظهار کرد:در بعضی از روستاهای پرجمعیت بیش از یک مسجد وجود دارد که بستگی به تعداد محلات روستا و اینکه برخی از مساجد قدیمی بوده و در سالهای اخیر مسجد نوساز دیگری در روستا به همت خیرین و معتمدین ساخته شده است.

 

وی گفت: نداشتن خانه عالم،ایزوگام و سیستم صوتی مناسب از عمده ترین مشکلات مساجد است .

کد خبر 1138702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha