ارسال ۴۲۵ اثر به جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران در همدان

حجت الاسلام الاسلام حسنی حلم گفت: تاکنون ۴۲۵ اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران در استان همدان ارسال شده است.

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  از آثار ارسالی به جشنواره ملی اذان تاکنون ۳۷۵ اثر پالایش و تایید شده شامل ۵۰ اثر در زمینه شعر و دلنوشته، خاطره نویسی ۴۱ اثر، خوشنویسی ۲۵ اثر، داستان کوتاه ۱۸ اثر، عکس ۵۷ اثر، کلیپ ۵۸ اثر، مقاله ۲۱ اثر، نقاشی ۸۷ اثر، موشن گرافی ۱۰ اثر و مستند هشت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران استان همدان  افزود: اذان یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی است و هر چه به زمان برگزاری جشنواره نزدیک می‌شویم شاهد پویایی و تحرک بیشتری بین برگزار کنندگان جشنواره هستیم.

 

وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای مرتبط با فرهنگ اذان از اهداف برگزاری جشنواره است.

 

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران از گفت‌وگوی ویژه خبری، تهیه گزارش های خبری، پخش ۶۰ مورد تیزر جشنواره، ۴۸ مورد پخش زیرنویس اطلاع رسانی و ۱۲ مرتبه اطلاع رسانی در خصوص نحوه شرکت شهروندان برای ارسال آثار به دبیرخانه در برنامه های شبانه و خانواده به عنوان اقدامات شاخص صدا و سیمای مرکز همدان در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره نام برد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم اظهار داشت: از ظرفیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مجموعه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) در کشور و دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای برگزاری این جشنواره استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: داوری مقالات و آثار ادبی از پنجم بهمن و آثار هنری از ۱۳ بهمن آغاز می شود و علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین جشنواره ملی اذان منتظران می‌توانند تا دهم بهمن ماه سال جاری آثار خود را در سه محور علمی، ادبی و هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

گفتنی است ،اختتامیه جشنواره ملی اذان  این جشنواره ۲۵ بهمن با حضور ۳۲ استان در همدان برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1138739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha