اراضی دیم، خشکه کاری کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال اراضی دیم این شهرستان خشکه کاری کشت شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: نبود بارش ها و خشکسالی های امسال موجب شده اراضی دیم این شهرستان خشکه کاری کشت شود.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: امسال، ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است که به دلیل کاهش بارندگی، خشکسالی و گرانی نهاده ها در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ هکتار کاهش داشته است.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: اراضی دیم غلات این شهرستان به صورت خشکه کاری کشت شد که بارندگی های پاییزه موثر نبود ولی هوا خنک است و رطوبت سطح خاک بذر را جذب خواهد کرد تا خشک نشود.

 

وی با اشاره به بارش برف طی این چند روز، اظهارکرد: توصیه می شود کشاورزانی که قصد کشت حبوبات و غیره را دارند سریع کشت خود را انجام دهند و از دستگاه کشت کار مستقیم و مکانیزه استفاده کنند که به رشد گیاه کمک می کند، عملکرد را بالا می برد و از سویی هزینه های کشاورزی را برای سوخت به حداقل می رساند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به اینکه پاییز امسال هیچ بارندگی موثری نداشته ایم، اضافه کرد: بهتر بود کشاورزان، محصول خود را به موقع کشت کنند زیرا که رعایت تاریخ کشت و استانداردها بیشترین تاثیر را در عملکرد دارد.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شُرب با مشکل مواجه شده اند.

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

کد خبر 1138740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha