لزوم احداث محور نایبند به مرکز خراسان جنوبی

آخوندی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور خوسف به نایبند بیش از هزار میلیارد ریال است اما مسیر نایبند به مرکز خراسان جنوبی را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می‌ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی آخوندی» امروز (28 دی) در جلسه مشورتی سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف که با حضور نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف برگزار شد، اظهار کرد: احداث جاده نایبند- خوسف به دلیل امنیت کویر اولویت دارد و ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهرستان را تا مرکز استان نزدیک و مصرف سوخت را صرفه جویی می‌کند.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور خوسف به نایبند بیش از هزار میلیارد ریال است و مسیر نایبند به مرکز خراسان جنوبی را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.  

 

وی با بیان اینکه خوسف؛ شهرستان پدافندی برای مرکز استان (بیرجند) است، افزود: تقویت بعد نظامی و انتظامی شهرستان برای توسعه امنیت باید مدنظر باشد، این شهرستان ۱۸ شهید را تقدیم انقلاب کرده، اگر شهرستان مرزی نیستم ولی خطرات ما بیشتر از شهرستان های مرزی استان است.

 

آخوندی در ادامه خواستار پیگیری گردش مالی معادن و پیگیری مصوبات جلسات سفر استانداران سابق شد و گفت: اخیرا در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان، ایمیدرو قول اجرای انتقال پساب بیرجند به شهرستان برای معادن و شهرک های صنعتی را داده است که انتظار داریم در دهه فجر کلنگ این پروژه زده شود.

 

 وی با بیان اینکه راه اندازی کشتارگاه دام هم در اولویت های شهرستان بود که در حال راه اندازی آزمایشی است، افزود: بزرگترین گلخانه استان، گلخانه محمدیه است اما در طرح توسعه آن مشکل داریم.

 

 فرماندار خوسف با اشاره به مشکلات آبرسانی به ماژان، گفت: مجتمع آبرسانی ماژان بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد که باید این پروژه هم جزو اولویت ها مطرح شود.

 

 آخوندی تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی باید برای مشکلات شهر خوسف از جمله اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب، پروژه استخر سرپوشیده، کارخانه شیر، پروژه بافت تاریخی شهر، مجتمع های دامپروری و پروژه های نیمه تمام و سالن آمفی تئاتر دستورات ویژه صادر کند.

 

وی تصریح کرد: ستاد شبکه بهداشت خوسف ساختمان هم ندارد و در کانکس به مردم خدمات می دهد که با استانداردها هم فاصله دارد.

کد خبر 1138775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha