پرچم ایران یکی از مظلوم ترین نمادهای ملی ماست

اعلایی گفت: ظهور و بروز رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست، محصولات کاربردی در قالب لوازم آذین بندی شهری، منازل و فردی است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مرتضی اعلایی امروز در نشست رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: یکی از شاخص های این رویداد این است که هدفش شواف هنری نیست؛ ما به دنبال خروجی هستیم. ظهور و بروز رویداد فرهنگی چرم ایران بالاست به صورت محصولاتی است که کاملا کاربردی است و در قالب آذین بندی منازل، لوازم تزیینی شهری و فردی تولید می شود.

 

مدیر خانه ماهد با بیان اینکه یکی از مظلوم ترین نمادهای ملی ما پرچم ملی است، عنوان کرد: این دغدغه که محصول خوبی با رویکرد پرچجم وجود ندارد مد نظر قرار گرفت. هدف رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست، این است که برای زندگی روزمره مردم با نگاه به پرچم ایران محصول تولید کنیم به گونه ای که این محصولات شانیت کاربرد و استفاده داشته باشد. یکی از اهداف این رویداد این است که محصولات به تولید و به دست مردم برسد و در رویدادهای ملی و منازل استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان و اساتید توانمندی در این رویداد شرکت می کنند، تصریح کرد: این عزیزان سه روز متوالی تولید اثر می کنند تا اهداف رویکرد پرچم ایران بالاست، محقق شود. در ابتدا قرار بود این رویداد را در حوزه هنری و عمارت عین الدوله برگزار کنیم. وقتی دیدیم بالای 100 هنرمند در این رویداد شرکت کردند و تا الان هم برای شرکت پیام می دهند، خانه تهران در لاله زار را برای برگزاری این رویداد در نظر گرفتیم.

 

اعلایی خاطرنشان کرد: ماحد یک بنگاه اقتصادی و هنری است که خصوصی است. از گزاره های مخلتف برای رشد خود بهره مند شده است. در 10 سال گذشته مشارکت ماحد با هیچ نهاد دولتی را نمی توانید پیدا کنید. رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست در خروجی محصول نگاه اقتصادی به محصول و کاربردی و مردمی بودن محصول تاکید دارد. هدف تولید و طراحی محصولات کاربردی است.

کد خبر 1138789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha