کاهش ۷۰درصدی تیراندازی در مراسمات   شهرستان دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: تعداد مجروحان ناشی از تیراندازی های مراسمات در سال جاری به ۲۵ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «منوچهر مکی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران، امام جمعه، دادستان و اعضای شورای تامین،  بزرگان، متنفذین و، معتمدین برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته 33نفر بر اثر تیر اندازی در مراسمات مجروح شدند و تیراندازی در مراسمات سنتی نارواست که باید از آن دوری کرد.

 

وی بر ضرورت برخورد با عوامل تیراندازی ها چه با سلاح مجاز و غیر مجاز تاکید کرد و گفت:هر گونه تیراندازی خط قرمز ماست و با افراد برخورد قاطع می شود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ضمن تقدیر از دستگاه قضا شهرستان گفت: خوشبختانه دستگاه قضای شهرستان به خوبی با افراد که با سلاح در مراسمات اقدام به تیراندازی می کنند قاطع برخورد می کند.

 

 وی تصریح کرد: امنیت اجتماعی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و هرکجا بحث امنیت اجتماعی باشد پلیس وارد میان می شود.

 

مکی بیان کرد: بیشترین مشکلات و جرائم خشن در شهرستان دهلران در بخش دشت عباس اتفاق می افتد و باید بزرگان و ریش سفیدان پای کار باشند.

 

نماینده فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: سران اقوام و طوایف ظرفیت هستند و باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ عمومی استفاده شود.

 

«علی خاسرو » اظهار کرد: فرهنگ امید آفرینی در جامعه  و لزوم روحیه مطالبه گری منطقی و مستمر مردم و مسئولان امر بسیار مهمی است اصحاب رسانه نیز در این زمینه نقش آفرینی می کنند.

 

گفتنی است، در این نشست جمعی از بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

کد خبر 1138882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha