مقدمات توافقات با روسیه انجام شده است

اوجی با بیان اینکه مقدمات توافقات با روسیه انجام شده است، گفت: در حوزه راه، تجارت، انتقال تکنولوژی و ... مذاکرات خوبی با طرف روسی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، جواد اوجی، وزیر نفت شب گذشته (سه شنبه 28 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه از یک ماه گذشته در حوزه انرژی با شرکت‌های روسیه رایزنی‌هایی داشتیم و مقدمات تفاهمات هم فراهم شده است، گفت: تنها حوزه انرژی محور مذاکرات نبود؛ در حوزه راه، تجارت، انتقال تکنولوژی و ... مذاکرات خوبی با طرف روسی انجام شده است.

 

اوجی با بیان اینکه دو طرف ایران و روسیه ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی دارند، گفت: امیدواریم در این حوزه توافقات خوبی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل کشاورزی و انتقال تکنولوژی هم تفاهمات خوبی صورت گرفته است، گفت: از قبل نقشه جامعی تهیه شده است و بر اساس این طرح احتمال انعقاد قرارداد‌های خوب دور از انتظار نیست.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه در اوپک پلاس با روسیه طرح‌های مشترکی داریم، گفت: پیشنهاد‌های خوبی به روسیه در حوزه گاز شده است. ما برای انتقال گاز از روسیه و کشور‌های دیگر به مناطق دیگر آمادگی داریم.

 

وی با بیان اینکه تامین مالی پروژه‌ها در وزارت نفت، راه و کشاورزی با طرف روسیه مذاکراتی شده است و طرف روسی در این باره مشتاق است، گفت: در ساخت تجهیزات و انتقال فناوری هم توافقاتی با روسیه شده است. تولید تجهیزات با برند جدید هم در توافقات ایران با روسیه دیده شده است.

کد خبر 1138979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha