۷۰۰ کودک خوسف غربالگری بینایی شدند

رضایی گفت: با تأمین و تجهیز بهزیستی شهرستان خوسف به دستگاه پلاز اپتیکس بیش از ۷۰۰ کودک مورد سنجش و غربال بینایی قرار گرفتند.

«علیرضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: با تأمین و تجهیز بهزیستی شهرستان خوسف به دستگاه پلاز اپتیکس بیش از ۷۰۰ کودک مورد سنجش و غربال بینایی قرار گرفتند.

 

رئیس بهزیستی خوسف با بیان اینکه بهزیستی شهرستان خوسف با اعتباری بیش از ۹۵۰ میلیون ریال نسبت به تهیه و خرید دستگاه پلاز اپتیکس با همکاری موسسه خیریه فروغ مهر خاوران اقدام کرده است، افزود: در همین راستا با اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان سه تا 6 سال بیش از ۷۰۰ کودک در شهرستان مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

 

رضایی ادامه داد: در همین زمینه تعداد ۶۶ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و به مراجع درمانی معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه برای ۲۲ نفر از این کودکان عینک تجویز و ۱۷ کودک دارای مشکلات آمبلیوپی تشخیص داده شد، خاطرنشان کرد: بهزیستی برای درمان این کودکان هزینه‌های درمانی در مراکز درمانی خارج استان را طی تفاهم نامه منعقد شده پرداخت می کند.

 

رئیس بهزیستی خوسف در پایان افزود: برای اولین بار در شهرستان خوسف، واحد کار درمانی به منظور کاهش مشکلات معلولان و افراد نیازمند خدمت کار درمانی، با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

 

 

کد خبر 1139078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha