کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 3 بهمن) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 8985 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 272 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۳۲  واحدی معادل ۱.۹۷ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۲ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۹۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۴۳ واحد کاهش به رقم ۹۵۳ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۵۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شبندر، فملی، شپنا، مبین، خودرو، شپدیس به ترتیب با 1303، 896، 791، 689، 435، 432 و 272 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خساپا - سايپا و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن و پاکشو تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۲۲  درصد افت و پس از آن، نمادهای دابور، کپارس، ثامان و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی شیراز(پتروشیمی‌شیراز ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، شگل، پکرمان و وپارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۵ هزار و ۷۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 2 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲ هزار و ۴۱۱ واحدی معادل ۰.۱۹ درصدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۸۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۹۶ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۴۴۴ واحدی، عدد ۳۳۴ هزار و ۱۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۰۷ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۹۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۶۴۴۶ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۳۶  هزار و ۲۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۸۰ واحد افزایش به رقم ۹۷۴ هزار و ۳۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شتران، شبندر و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، رمپنا و شپدیس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد جم پیلن(پلی پروپیلن جم - جم پیلن) با 5 درصد افت و پس از آن، نمادهای فباهنر، شتران، قهکمت و سخاش بود. همچنین نماد معاملاتی بورس(بورس اوراق بهادار تهران) با 4.95   درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حتوکا، خفنر، رتاپ و غاذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و 475 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 342 هزار و 975 نوبت معامله و به ارزش 36 هزار و 4 میلیارد ریال داد و ستد کردند

کد خبر 1139127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha