یکی از راهکارهای اصلی تحقق عدالت اجتماعی تنظیم درست روابط کار است

رعیتی ‌فرد گفت: توجه به زیست بودم در اشتغال و در نظر گرفته اولویت های هر منطقه در ایجاد اشتغال نقش موثری دارد و یکی از راهکارهای اصلی تحقق عدالت اجتماعی تنظیم درست روابط کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی‌ حسین رعیتی ‌فرد»، امروز (چهارشنبه 29 دی) در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: وزارت کار دارای وظایف مختلف در حوزه های مختلف است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیش از ۱۱ میلیون نفر از افراد کشور بیمه شده اند که شمار آنها با افراد تحت تکفل آنها به حدود ۵۰ میلیون نفر می رسد که ارائه خدمات مطلوب به این افراد در اولویت وزارت کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در خصوص ارائه خدمات در حوزه اشتغال تلاش جدی در پیش گرفته است و پیگیری ویژه برای هماهنگی دستگاه‌ های اجرایی در مسیر ایجاد اشتغال، از دستور کارهای اصلی شورای عالی اشتغال کشور به شمار می رود.

رعیتی فرد تاکید کرد: توجه به زیست بودم در اشتغال و در نظر گرفته اولویت های هر منطقه در ایجاد اشتغال نقش موثری دارد و یکی از راهکارهای اصلی تحقق عدالت اجتماعی تنظیم درست روابط کار است.

وی ادامه داد: تنظیم درست روابط کار موجب می شود، کارگر و کارفرما متضرر نشوند و دغدغه آنها مرتفع شود و دغدغه‌های اصلی کارگران در زمینه امنیت شغلی، معیشت و مسکن کارگری در شورای عالی کار با جدیت دنبال می شود.

رعیتی فرد تصریح کرد: سازمان دهی نظام تامین اجتماعی و صندوق‌ های موجود مانند صندوق بازنشستگی باید در اولویت باشد و برای رفع مشکلات خانواده هایی که معیشت آنها در کرونا دچار مشکل جدی شده است نیز باید تلاش کرد.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رفع فقر مطلق در نظام دستور کار جدی وزارت کار قرار دارد و بنگاه‌ ها و واحدهای اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید در اجرای قانون کار جلودار باشند.

خاطر نشان می شود، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه همچنین بر ضرورت رعایت ایمنی در محیط کار نیز تاکید کرد.

کد خبر 1139275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha