۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه پرورش دام خراسان جنوبی پرداخت شد

حیدری از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد پنج هزار نفر اشتغال در حوزه دام استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن حیدری» امروز (۲۹ دی) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح هاب شتر در استان اظهار کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دام پرداخت شده است و بالغ بر پنج هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس با بیان اینکه در حوزه های زیر بنایی هفت طرح در شهرستانهای مختلف استان اجرا شده است که مهمترین آن ایستگاه تحقیقاتی بجد با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان بود، افزود: همچنین ایستگاه قرنطینه حیدرآباد به پیشنهاد سازمان دامپزشکی ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه میدان دام نهبندان، ادامه داد: کشتارگاه نهبندان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد از دیگر اقداماتی بوده که تعهد اجرای زیرساخت با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده است.

 

حیدری بیان کرد: همین پروژه ها میدان دام و کشتارگاه را در شهرستان زیرکوه نیز عملیاتی شده که خوشبختانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این مدل همکاری را در طبس و بشرویه توسعه می دهیم.

 

مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس با اشاره به خرید تضمینی ۲۵۰ تن شیر شتر برای اولین بار در خراسان جنوبی، عنوان کرد: سعی کرده ایم که ظرفیت های فعال و نیمه فعال لبنی استان را در این حوزه فعال کنیم.

 

وی یادآور شد: ستاد اجرایی در بحث تسهیلات دام سبک، تسهیلات شتر، تسهیلات کارخانه شیر شتر و مراکز جمع آوری شیر و کارگاه فرآوری محصولات با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۷ میلیون ریال تعهداتش را انجام داده است.

 

کد خبر 1139333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha