حمل و نقل عمومی  بار ترافیکی شهر را می کاهد

تذروی گفت: تلاش شورای اسلامی شهر در دوره ششم این است که خواسته های شهروندان همچون توسعه مترو را عملیاتی کنیم، حمل و نقل عمومی را گسترش و بار ترافیکی شهر را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدتقی تذروی» امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در مراسم ورود یک رام قطار شهری شامل پنج واگن به کلان شهر شیراز که در «دروازه قرآن» شیراز برگزار شد، گفت: یک قدم بلند برای متروی شیراز برداشته شد، آخرین واگن هایی که وارد چرخه حمل و نقل ریلی شده بود مربوط به سال ۹۶ بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، از مجموعه شهرداری و سازمان حمل و نقل ریلی بابت پیگیری ورود این تعداد واگن تقدیر کرد و افزود: تلاش شورای اسلامی شهر در دوره ششم این است که خواسته های شهروندان همچون توسعه مترو را عملیاتی کنیم، حمل و نقل عمومی را گسترش و بار ترافیکی شهر را کاهش دهیم.

بر اساس این گزارش در ادامه، «محمودرضا رضایی کوچی»، هم در این مراسم بیان کرد: ایجاد موازنه بین کلانشهرها از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل پیگیری شد تا مجموعه ریلی شیراز به تعداد واگن‌های بیشتری مجهز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد: در طرح جامع حمل و نقل شیراز قائده این بوده که شش خط ریلی برای این کلانشهر طراحی شود که خط یک آن اجرایی شده و بخشی از خط دوم آن هم سال آینده اجرا خواهد شد.عملیات ایستگاه خط سه آغاز شده و خط چهار هم در دست مطالعه است.

وی گفت: با پیگیری شورای شهر و شهرداری، شهرداری شیراز موفق شد واگن های مترو را به این شهر اختصاص دهد و فاکتوری که تأثیرگذاری قطار شهری را مشخص می کند، سرفاصله انتظار است و از ظرفیت های دیده شده در بودجه ملی برای توسعه حمل و نقل عمومی باید بهره برد و از سوی دیگر شهرداری نیز بحث فایناس و جذب سرمایه گذاری خارجی را پیگیری تا با وجود این ظرفیت ها و افزایش سرعت عملیات عمرانی فرصت خوبی در اختیار شهرداری است تا طی چهار سال آینده سرفاصله زمانی را کاهش دهد.

کد خبر 1139343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha