کولاک اردبیل را درنوردید

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد شدید امروز ۲۹ دی ماه موجب کولاک در مناطق شهر و جاده های مواصلاتی استان اردبیل شد.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: وزش باد شدید امروز 29 دی ماه موجب کولاک در مناطق شهر و جاده های مواصلاتی استان اردبیل شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در برخی از مناطق به 90 کیلومتر در ساعت رسیده است، تصریح کرد: کولاک برف موجب لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه ها شده است.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که سطح هشدا نارنجی برای این پدیده جوی از سوی هواشناسی استان صادر شده است، اذعان داشت: از همه شهروندان درخواست می شود به دلیل کولاک شدید در جاده های مواصلاتی از سفرهای غیرضروری به استان اردبیل اجتناب کنند.

 

محمدی ادامه داد: سامانه جدید بارشی از فردا 30 دی ماه وارد استان اردبیل خواهد شد و شاهد بارش مجدد برف در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: این بارش ها در شهرستان های شمالی استان به صورت باران و برف خواهد بود و این بارش ها تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل هواشناسی استان یادآور شد: البته سرما شدید و یخبندان پس از این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت و کاهش دمای هوا تا 20 درجه سلسیوس زیر صفر نیز خواهد رسید.

 

محمدی خاطر نشان کرد: وزش باد از هفته آینده از دیگر پدیده های جوی خواهد بود.

 

کد خبر 1139369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha