ریشه‌های فساد باید در کردستان شکسته و خشکانده شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: باید ریشه‌های فساد باید در استان شکسته و خشکانده شود و در این راستا تلاش نیروهای انتظامی، دستگاه قضا و سازمان بهزیستی قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید ریشه‌های فساد باید در استان شکسته و خشکانده شود و در این راستا تلاش نیروهای انتظامی، دستگاه قضا و سازمان بهزیستی قابل تحسین است.
 

 

 

وی با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی استان نیازمند نظارت بیشتر است، افزود: برخورد با معتادین در کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی باید با نظارت صورت گیرد.
 

 

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان همچنین قرار گیری زنان بی‌سرپرست و معلول در برخی نقاط استان از جمله ایست بازرسی‌ها و نواحی منفصل شهری سطح استان برای گدایی را معضلی برای استان دانست و گفت: این زنان گرفتار اعتیار و حتی توزیع نیز شده‌اند و نیازمند توجه متولیان امر برای پیشگیری از ورود این افراد به این معضلات است.
 

 

 

الله مرادی تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری از مواد مخدر به نتیجه برسیم باید ورزش و جوامان، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش به صورت جدی پای کار باشند.
 

 

 

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز کوچک فرهنگی معتادان در سطح چهار راه‌ها هیچ بازخورد و بازتابی ندارد و این مراکز کوچک نمی‌تواند مکانی اثرگذار برای فعالیت فرهنگی معتادان باشد و اعتبارهای هزینه شده در این راستا بی‌اثر است.
 

 

 

علت برگشت افراد ترک داده شده در کمپ‌ها به سمت مواد مخدر نبود اشتغال است

 

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: در زمینه وضعیت افراد سالم باید راهکارهایی وجود داشته باشد که گرفتار مواد مخدر نشوند.
 

 

 

رضا اعظمی تصریح کرد: اکثر افرادی معتادی که در کمپ‌ها اعتیاد را ترک می‌کنند به طرف اعتیاد برمی‌گردند.

 

 

وی با بیان اینکه افراد ترک شده دوره‌های آموزشی می‌بینند و مهارت‌های حرفه‌ای برای اشتغال می‌آموزند، عنوان کرد: علت برگشت افراد ترک داده شده در کمپ‌ها به سمت مواد مخدر نبود اشتغال برای اکثر آنهاست که زمینه فعالیت آنها وجود ندارد.

 

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان نظارت بر تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای تسهیل‌سازی تسهیلات را مشکل اصلی بازگشت افراد به سمت مواد مخدر دانست و گفت: باید اشتغال برای افراد فراهم شود تا بعد از خروج از کمپ‌های ترک اعتیاد مجدد به سمت مواد کشیده نشوند.

 

 

اعظمی بیان کرد: در استان در زیر مجموعه کمیته‌های شورا باید قرارگاهی برای جلوگیری از بازگشت افراد معتاد ترک داده شده به سمت مواد مخدر تشکیل دهد.


 

کد خبر 1139435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha