افزایش سواد رسانه‌ای راه مقابله با توطئه دشمن است

حجت الاسلام خلیلی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی را عاملی موثر در خوب اندیشیدن و درست تصمیم گرفتن مردم دانست و گفت: دشمن با استفاده از خلا موجود در این زمینه، مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید با آموزش سواد رسانه‌ای با این توطئه‌ها مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» امروز (پنج شنبه، ۳۰ دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اهمیت رسانه و فضای رسانه‌ای در دنیای امروز و اینکه امروز با تغییر رفتارگونه رسانه مواجهیم اظهارداشت: امروز رسانه با تغییر روش از ابزارگونه به سمت راهبردی نقش‌آفرین است.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه امروز رسانه راهبردها و سیاست‌‌های تعیین کننده جامعه را راهبری می‌کند افزود: رسانه تنها به دنبال بیان وقایع نیست بلکه در دنیای جدید واقعه می‌سازد و با هدایت ذهن بدان سمت، بحران اجتماعی را شکل می‌دهد و اینگونه سرمایه‌های اجتماعی از دست می‌روند.

 

وی با بیان اینکه شهید مطهری به چنین وقایعی اشاره کرده بود اما نتوانستیم به شناخت لازم رسیده و آن را درک کنیم تصریح کرد: باید آینده‌نگر بوده و خلق واقعه کنیم و افکار را قبل از آنکه دشمن از فضای رسانه‌ای به نفع خود بهره گیرد، بدان سمت جهت دهیم.

 

خلیلی فیلم‌های سینمای هالیوود که وقایع و رویدادهای ۱۰ سال آینده را بازگو می‌کند، مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: باید راهبردمان خلق وقایع آینده در فضای رسانه‌ای امروز و هدایت اذهان بدان جهت باشد، قبل از اینکه توسط رسانه‌های معاند جهت‌دهی شود.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مشارکت که بر سه حوزه تصمیم‌ها، اراده‌ها و حمایت‌ها تاکید دارد، اذعان کرد: امروز اگر بخواهیم این حکومت را بر مدار مشارکت قرار دهیم باید اراده‌ها، تصمیم‌ها و حمایت‌های مردم در آن مشارکت داشته باشد اما خلا موجود، در زمینه چگونه اندیشیدن و تصمیم‌گیری مردم است که ما متولی هستیم تا شرایط لازم را برای این امر فراهم کنیم.

 

رییس کل دادگستری گیلان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی را عاملی موثر در خوب اندیشیدن و درست تصمیم گرفتن مردم دانست و بیان کرد: دشمن از خلا موجود در این زمینه استفاده کرده و مشکلاتی را ایجاد می‌کندو باید با آموزش سواد رسانه‌ای با این توطئه‌ها مقابله کنیم.

 

*فرهنگ مسئولیت اجتماعی است که با مشارکت مردم و جهت‌دهی تحقق می‌یابد

«مهرداد گودرزوند چگینی» نیز در این جلسه فرهنگ عمومی را از موضوعات مهم در دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب برشمرد و تصریح کرد: هم‌تراز بودن فرهنگ در کنار اقتصاد عامل مهم توسعه کشور است.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه فرهنگ مسئولیت اجتماعی است که با مشارکت مردم و جهت‌دهی تحقق می‌یابد اذعان کرد: بی‌هویت کردن ملت‌ها توطئه دشمن برای سلطه بر کشورهاست، که فرهنگ نقش مهمی در آن دارند.

 


وی با تصریح اینکه تغییر فرهنگ با برجسته سازی در فضای رسانه‌ای همراه است خاطرنشان ساخت: باید فضای رسانه ای را برای ترویج زبان مادری و فرهنگ بومی آماده کنیم.
 

کد خبر 1139438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha