یادواره ۳۱ شهید والامقام عملیات کربلای (۵) برگزار می شود

یادواره ۳۱ شهید والامقام عملیات کربلای ۵ دوم بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع شیروان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حجت الاسلام حسین تکمیلی» پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری یادواره 31 شهید والامقام عملیات کربلای 5 در شیروان افزود: جامعه ای که فرهنگ شهادت را داشته باشد همیشه قهرمان و پیروز است و با توجه به فرهنگ از خودگذشتگی در تمام عرصه ها موفق خواهد بود.

 

امام جمعه شیروان اضافه کرد: یاد شهدا باید همیشه پرفروغ باشد زیرا که شهدا بزرگترین قهرمانان ایران هستند که فرهنگ و سیره آنان باید ادامه داشته باشد و امروز همه وظیفه داریم یاد و نام آنان را گرامی بداریم.

 

حجت الاسلام تکمیلی افزود: با توجه به تشییع 31 شهید عملیات کربلای 5 در دوم بهمن ماه سال 65، این روز به عنوان روز حماسه و ایثار در شیروان نامگذاری شد.

 

وی تصریح کرد: در این عملیات 65 شهید از این شهرستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد که تشییع 31 شهید در یک روز از افتخارات بزرگ شیروان محسوب می شود.

 

فرمانده سپاه شیروان هم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر در بین جوانان ترویج و نهادینه شود زیرا که شهادت مانند گنجینه تمام نشدنی است و به عنوان نمادی ماندگار می شود.

 

«عباسعلی ریحانی» اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ششمین عملیات برای فتح بصره، عملیات کربلای 5 بود که سنگین ترین نبرد بین ایران و عراق و جزو نبردهای پرهزینه بود که دو هزار و 60 اسیر از رژیم بعثی و 70 هزار کشته و زخمی از عراق گرفتیم و 150 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1139605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha