خسارات ناشی از سیل هر چه سریع تر جبران شود/ روحیه جوانان بسیجی در امداد به سیل زدگان قابل تحسین است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: از مسئولین می‌خواهیم که نسبت ‌به ارزیابی و برآورد خسارت های ناشی از سیل، با تدابیر و اتخاذ تصمیمات لازم، اقدامات عاجل را برای جبران آنها انجام دهند و از دولت می‌خواهیم که برای رفع این خسارت ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱ بهمن ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) با بیان این مطلب که مقام، جایگاه، ارزش و منزلت زن از نگاه جاهلیت مدرن یعنی غرب و عقلانیت ناب یعنی اسلام قابل بررسی است، گفت: همواره موج گسترده و سنگین تبلیغات رسانه‌ای غرب این ادعا را تکرار کرده که زنان در جامعه جمهوری اسلامی زیر شدیدترین فشارها قرار دارند و از هیچ ‌یک از آزادی‌های قانونی و شرعی خود برخوردار نیستند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: غربی ها می‌گویند؛ در مقابل زنان در جامعه غرب از آزادی‌های حقوقی و اجتماعی خود با مردان برابرند و در حال‌ رشد و تکامل در مسیرهای پیشرفت هستند.

وی با اشاره به این که زن در نگاه غرب نماد جاهلیت مدرن است، این است، ابراز کرد: اما واقعیت این است که زن غربی مظهر مصرف آرایش، جلوه‌گری و وسیله‌ هیجان جنسی مردان است و در جاهلیت مدرن غرب ارزش و اعتبار زن به این است که خود را در برابر مردان آرایش کند تا چشم های هرزه به او نگاه کرده و او را تحسین کند و از او تمتع گیرند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: آن‌ چیزی که امروز به ‌عنوان آزادی زن در دنیا از سوی فرهنگ منحط غربی معرفی شده بر پایه این است که زن را در معرض دید مردان قرار دهند تا از او تمتعات جنسی برده شود و زن‌ها وسیله لذت مردان شوند، طرفداران حقوق بشر در حقیقت ستمگران به زن و مقام زن هستند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به نگاه عقلانیت ناب یعنی اسلام و امامین انقلاب به ارزش و مقام زن، تاکید کرد: عنایتی که اسلام به زنان دارد بیشتر از عنایتی است که به مردان دارد قرآن انسان‌ساز است و زن نیز انسان ‌ساز است.

وی اضافه کرد: اگر زن‌های انسان ‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها شکست می خورند و نابود می شوند چرا که این زن‌ها هستند ملت‌ها را تقویت و شجاع تربیت می‌کنند این جملات فرازهای کوتاهی است از بیانات بزرگ مردی که بزرگ‌ترین رویداد اعصار اخیر را رقم زد و انقلاب اسلامی را با راهبری مردم ایران محقق کرد.


 حجت الاسلام بامری اظهار کرد:حضرت امام راحل می فرماید: خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم هم بالاتر است و این امری است که انبیا می‌خواستند تا بانوان قشری باشند که جامعه را تربیت کنند.


امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: اصلاح و فساد یک جامعه از اصلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی را به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه نه بلکه جوامع به استقامت و ارزش‌های والای انسانی همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها برسند.

وی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) یک زن اسلامی و در بالاترین تراز زن اسلامی قرار دارد در حد یک رهبر است همین زنی که از لحاظ فضائل و مناقب و حد وجودی می‌توانست پیغمبر باشد همین زن مادری و خانه‌داری می‌کند.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: متاسفانه امروز عده‌ای به خانه‌داری با نگاه تحقیر آمیزی می نگرند، خانه‌داری زن تربیت انسان است یعنی تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: امروز نیاز جامعه ما این است که بداند معنای مادری یعنی خانه‌دار بودن، کدبانوی خانه بودن، باید بداند فاطمه زهرا (س) با آن شان، عظمت، مقام و رتبه یک خانم خانه‌دار است و یکی از مشاغل همین عظمت همسر و مادر بودن است.

وی عنوان کرد: دستوری که ریاست جمهوری اخیرا در اصلاح نظام بانکداری دادند به نفع مردم است و شخصا باید برای برداشتن این گام‌های پنج‌ گانه به میدان بیایند و انتظار این است که رصد و پایش این عملیات و تحقق دستورهای صادر شده توسط خود ایشان پیگیری شود.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: این نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن در میدان قابل‌تحسین است اما تجربه نشان داده که تحقق فرمان‌ها و دستورات متعالی و صریح در پیچ ‌و خم اجتهادهای شخصی و سلایق جریانی و کاغذبازی‌های اداری و بعضا تعلل‌ها و تاخیرهای عمدی بر زمین مانده‌ است که باید مراقب باشند.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: نزولات آسمانی مایع برکت و آبادانی خواهد شد اما خساراتی در زمینه زیرساخت‌ها زمین‌های زراعی، باغات کشاورزی‌، منازل مسکونی، دام‌ها جاده‌ها برجای گذاشته ‌است.

وی تصریح کرد: از مسئولین می‌خواهیم که نسبت ‌به ارزیابی و برآورد خسارت های ناشی از سیل، با تدابیر و اتخاذ تصمیمات لازم، اقدامات عاجل را برای جبران آنها انجام دهند و از دولت می‌خواهیم که برای رفع این خسارت ها اقدام کنند.

حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: از نیروهای جوان جهادی، بسیجی و نیروهای خدوم شهرداری و همه کسانی که در شرایط سخت و بحران در کنار مردم هستند و تلاش می کنند، تشکر می کنیم، صحنه های زیبایی از امداد جوانان بسیجی با روحیه جهادی به سیل زدگان دیدم که قابل تحسین  است.

کد خبر 1139671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha