دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور به روسیه/ امریکا نگران همکاری ایران و روسیه است

امام جمعه شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: روابط ایران و روسیه در رابطه با کشورهای دیگر نیز اثرگذار خواهد بود و آمریکا از این روابط نگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام  سید احمد شاهمیری در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور روسیه گفت: سفر آیت الله رئیسی به روسیه دستاوردهای مهمی به همراه دارد. روسیه یک کشور گسترده با وسعت یک ششم جهان و دومین کشور قدرتمند جهان به شمار می رود.
 

امام جمعه شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل در پاسخ به انتقاد برخی افراد در داخل کشور مبنی بر عدول از تاکید امام شعار «نه شرقی و نه غربی» گفت: در پاسخ به این افراد باید گفت اولا چرا خودتان به دنبال غرب بودید و در مقابل استکبار زانو زدید و همه چیز را به برجام گره زدید ولی مشکلی حل نشد. دوم اینکه منظور امام از شرق، شوروی سابق بود و روسیه فعلی کشوری است که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخته است و آمریکا بسیاری از جنایت هایی را علیه کشور ما انجام داده ولی روسیه یک دهم جنایت را نیز علیه ما انجام نداده است.

 

حجت الاسلام شاهمیری ادامه داد: روسیه و ایران ظرفیت های بالایی دارند و می توانند هم افزایی کنند و وقتی پوتین به دیدار رهبر معظم انقلاب آمد هدیه یک کلام الله قرآن مجید را آورد که بسیار معنادار است.
 

امام جمعه ابوزیدآباد خاطر نشان کرد: امروز روسیه، شوروی سابق نیست و روسیه در مبارزه با داعش‌، با سردار سلیمانی و مدافعان حرم در دفاع مشترک یاری کرد و نماز جماعت آقای رییسی در کاخ رییس جمهور روسیه بسیار پرمعناست و سردار سلیمانی در این مکان نماز را به جماعت خواند که خدا و قرآن و اسلام به دنیا معرفی شود.

 

حجت الاسلام شاهمیری ادامه داد: روابط ایران و روسیه در رابطه با کشورهای دیگر نیز اثرگذار خواهد بود و آمریکا از این روابط نگران است و مجبور شده از بعضی از مواضع خود کوتاه بیاید.

 

خطیب جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: حضرت امام راحل با بصیرت نامه ای به گورباچف نوشت و در ظاهر خطاب به این شخص بوده ولی امروز بسیاری از اندیشمندان شرق را نیز متحول کرده و این نامه چنان تاثیر داشته که اکنون روسیه در مقابل استکبار ایستاده و امروز روسیه با آمریکا تقابل و تعارض دارند و می تواند روسیه در طرف ما باشد.


وی با تایید سیاست خارجی کشور در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی گفت: طی چهارماه سیاست خارجی این دولت به اندازه چهارسال در وزارت امور خارجه کار شده و تصمیمات و قراردادهای مهم خارجی امضا شده است. در دوره گذشته برجام نسخه فارسی نداشت و وزیر سابق خارجه از بعضی از متن های آن اطلاع نداشت و در مجلس توضیحاتی را پیرامون آن ارائه داد ولی چندی پیش اعتراف کرد چون نسخه فارسی نداشته از آن اطلاع نداشته است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد در بخش دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه به حمله پهبادی یمن به امارات اشاره کرد و گفت:حمله هوایی یمن به امارات ، سیلی سخت مقاومت یمن به صورت درهم تنیده ی امارات بود که به طوفان یمن معروف شد.

 

حجت الاسلام شاهمیری افزود: این حمله بسیار گسترده با ۲۰ پهباد و ده ها موشک بالستیک به مواضع بسیار مهم و دقیق امارات انجام شد با اینکه امارات از لحاظ دفاعی یک کشور پیشرفته است، سیستم های پدافندی آن ها نتوانست در برابر این حملات دوام بیاورد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد افزود: توقیف کشتی امارات توسط یمنی ها نیز شکستی دیگر برای امارات به شمار می رود. امارات بداند اگر آن ها بخواهند عکس العملی نشان دهند انصارالله یمن ساکت نمی نشیند و مواضع آن ها را به خطر می اندازد و یمنی ها این مقاومت را از ایرانی ها به ارث برده اند که بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام شاهمیری در بخش دیگری از سخنانش به قرارداد ننگین رویتر که ناصرالدین شاه به شخص انگلیسی یهودی بسته بود اشاره کرد و گفت: اگر این قرارداد ننگین لغو نمی شد هنوز هم ادامه داشت اما علمای آن دوره یک سال مبارزه کردند تا این قرارداد ننگین لغو شد./

 

خبرنگار: روح اله باقری

کد خبر 1139787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha