بندر عباس به شرق روسیه متصل می شود

در جریان سفر خاندوزی به روسیه و گفت و گو‌های صورت گرفته با وزیر اقتصاد روسیه، تمام شروط بیان شده از طرف ایران مورد استقبال و توافق طرف روسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزیر اقتصاد می گوید: سهم ایران از تجارت روسیه تنها 5 درصد بوده است که طبق گفت و گو های انجام شده اتفاقات خوبی از جهت توسعه تجارت در پیش خواهد بود.  

به گفته سید احسان خاندوزی گفت و گوهای خوبی با بانک همکار ملی ایران در روسیه که یکی از سهامدارهای آن بانک ملی است صورت گرفت و براساس توافقات صورت گرفته قرار بر این شد که روند ارائه خدمات این بانک به تجار ایرانی، دانشجویان و ایرانیان مقیم روسیه تسهیل گری شود.

او گفت: توتفق خوبی در زمینه کریدور شمال به جنوب صورت گرفت تا بتوانیم با تکمیل خط  ریلی رشت-آستارا کلا بندرعباس را به شرق روسیه متصل کنیم.

سید ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: «هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.»

کد خبر 1139842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha