جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان سلطانیه

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان سلطانیه در ۹ ماه امسال و رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات نشانه مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه به آیات و روایات به جایگاه نیازمندان در روز قیامت اشاره کرد و گفت: نیازمندان بدون حساب وارد بهشت می شوند.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب با بیان اینکه همه ما در برابر نیازمندان جامعه مسئولیم و تکلیف داریم و اگر به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین توجه کنین، سراسر رحمت هستند، گفت: صدقه ایمان را و زکات اموال را بیمه می کند.

 

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه با بیان اینکه تاثیر زکات بر حفظ اموال از این جهت است که زکات حق محرومان است اما دل کندن از مال خیلی سخت است و اگر حقوق نیازمندان رعایت نشود و انفاق ترک شود، اموال ثروتمندان نابود می شود، افزود: انفاق باید به فرهنگ تبدیل شود تا خلأهای مادی جبران و فاصله طبقاتی کاهش و آرامش ایمانی حفظ شود.

 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایاتی و با بیان اینکه فقر منجر به کفر می شود و زکات اموال را از آفات حفظ می کند، گفت: انفاق هم موجب حفظ ایمان انفاق کننده و هم انفاق شونده می شود.

 

وی به آثار اجتماعی زکات اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مسائل مهم جامعه بیکاری است و بیکاری زمینه ساز فساد است و پرداخت خمس و زکات چرخ های اقتصادی را به گردش در می آورد، گفت: فقرزدایی و اشتغال از آثار اجتماعی زکات است.

 

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه گفت: افزایش صدقات و زکات در استان زنجان نماد تقید مردم به واجبات و نشانه عملکرد جهادی کمیته امداد استان زنجان است.

 

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در استان و شهرستان و تبریک کسب مقام برتر کشوری در نظارت و بازرسی کمیته امداد استان  زنجان افزود: پرداخت و جمع آوری ۳۸۸ میلیارد ریال زکات در استان زنجان و ۲۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان سلطانیه در ۹ ماه امسال و رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات نشانه مدیریت جهادی است.

 

مدیر کل کمیته امداد و دبیر زکات استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه زکات استان و قدردانی از خیرین و نیکوکاران بر ترویج زکات تاکید کرد و با اشاره به راهکارهای جذب زکات گفت: بیان زکات از زبان مهندسین جهاد کشاورزی و اختصاص اعتبارات بیشتر به روستاهایی که در پرداخت زکات میانگین بیشتری دارند می تواند در تروج و گفتمان سازی زکات موثر باشد.

کد خبر 1139857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha