محدودیتی در تزریق واکسن کرونا در آران و بیدگل وجود ندارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آران و بیدگل گفت: هیچ محدودیتی در تزریق واکسن کرونا در آران و بیدگل وجود ندارد و تنها به علت کمبود واکسن استرازنکا، فقط نوبت دوم و سوم این واکسن تزریق می شود.

اعظم باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در خصوص شایعه محدودیت و عدم تزریق واکسن کرونا در مرکز تجمیعی شهید رجایی آران و بیدگل گفت: این محدودیت طی روزهای گذشته فقط شامل واکسن استرازنکا بوده و در تزریق سایر واکسن ها شامل سینوفارم، برکت، اسپوتنیک، اسپایکوژن و بهارات هیچ محدودیتی وجود نداشته است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آران و بیدگل افزود: طبق نامه وزارت بهداشت، در ماه جاری تزریق نوبت اول واکسن استرازنکا متوقف و نوبت سوم این واکسن نیز به صورت بسیار محدود تزریق شد. خوشبختانه از دیروز واکسن استرازنکا تامین و نوبت دوم و سوم بدون محدودیت تزریق می شود اما همچنان به علت کمبود این نوع واکسن، فقط نوبت اول این واکسن تزریق نمی شود ولی نوبت های دوم و سوم تزریق می شود.

 

باقری خاطر نشان کرد: شهروندان برای تزریق دوز سوم واکسن اگر دوزهای اول و دوم را واکسن «آسترازنکا» تزریق کردند می‌توانند دوز سوم را نیز واکسن‌ها «آسترازنکا» و «پاستوکووک پلاس» تزریق کنند و اگر فردی نوبت تزریق واکسن او رسیده باشد اما دچار سرماخوردگی شود، باید بعد از بهبودی کامل و گذشت یک ماه برای تزریق مراجعه کند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آران و بیدگل اظهار داشت: شهروندانی که واکسن‌های دیگر مانند «سینوفارم» و «برکت» را برای دوزهای اول و دوم تزریق کردند، بهتر است همان نوع واکسن را برای دوز سوم تزریق کنند.

 

باقری ادامه داد: علاوه بر مراکز تجمیعی در تمام خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز جامع سلامت شهرستان تزریق واکسن انجام می شود و  با توجه به تهدید گسترش امیکرون در کشور برای تزریق دوز سوم از تمامی شهروندان آران و بیدگلی  دعوت می شود سریعا اقدام کنند./

 

کد خبر 1139859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha