همه فعالیت‌ها در فهمای ۱۴۰۰ با پیوست مسجدی اجرا شده است

سعادتی با بیان اینکه تلاش شد با برگزاری سومین رویداد ملی فهما مسجدمحوری در کانون‌های فرهنگی هنری تقویت شود، گفت: همه برنامه‌ها با پیوست مسجدی اجرا شد.

«سعید سعادتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ما برای هر دوره از رویداد ملی فهما رویکرد و شعاری داریم، اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در این دوره از رویداد ملی فهما، مسجدمحوری و شعار ما #به توان مردم است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تلاش کردیم با برگزاری سومین رویداد ملی فهما مسجدمحوری کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت کنیم تا هر برنامه ای که قرار است توسط کانون ها برگزار شود، حتما در مسجد و با پیوست مسجدی برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که امسال به آن توجه شد، این بود که چقدر یک کانون فرهنگی هنری توانسته برنامه های شاخص خود را در سطح رسانه های محلی، شهری، استانی و حتی ملی معرفی کند که الحمدالله کانون های مساجد در این زمینه نیز خیلی خوب عمل کرده اند به طوری که حتی برخی از کانون ها برنامه های شاخص خود را در سطح بین المللی عرضه کردند.

 

سعادتی گفت: موضوع دیگری که سومین رویداد ملی فهما به آن توجه کردیم، جاذبه هنری بود به این معنا که چقدر کانون ها توانسته است دو موضوع فرهنگ و هنر را با همدیگر ممزوج کنند و از طریق هنر، ایده آفرینی و خلاقیت بتوانند مردم به ویژه نسل جوان را به مساجد جذب کنند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مجموعه هایی که در جوار مساجد شکل می گیرند و در بطن مسجد نیستند نتوانستند ارتباط معنوی با مساجد پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مجموعه هایی همچون فروشگاه ها، نانوایی ها، درمانگاه ها و باشگاه ها هر روز بیشتر از گذشته در جوار مساجد و به اسم مسجد تاسیس می شوند. کاری که کانون های مساجد و سایر نهادهای مسجدی انجام می دهند، این است که پیوند بین مسجد با فعالیت های این مراکز را برقرار کنند.

کد خبر 1139963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha