درمان نگهدارنده، تنها راه نگهداری از معتادان متجاهر است

محکم گفت: از سال ۹۱ که طرح تجمیع معتادان متجاهر آغاز شد از ابتدا با آن مخالف بودم چرا که امکان ندارد یک سری معتاد را که به این سبک زندگی عادت کرده اند را یکجا جمع کنیم و امید به بهبود آنان داشته باشیم، تنها راه درمان نگهدارنده، این افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قدرت الله محکم»، امروز (شنبه 2 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: از سال 91 که طرح تجمیع معتادان متجاهر آغاز شد از ابتدا با آن مخالف بودم چرا که امکان ندارد یک سری معتاد را که به این سبک زندگی عادت کرده اند را یکجا جمع کنیم و امید به بهبود آنان داشته باشیم.

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس اضافه کرد: از آن سال تاکنون این بود، هنری کردیم و ظرفیت کمپ ماده «16» از 40 نفر به 200 نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه بیمار معتاد متجاهر این سبک زندگی را پذیرفته است و در دنیا این افراد را یکجا دپو نمی کنند و مراکزی در دنیا هستند به معتادی که قصد ترک کردن ندارد خدمات می دهند، تاکید کرد: سعی می کنند با تغییر در مواد آنان را برای جامعه مهیا کنند.

محکم گفت: هر سال طرح بزنیم این مورد هیچ تاثیری ندارد، اگر اینها را 10 سال نگه دارند، بعد بر همان نقطه اول بر می گردند و تنها درمان نگهدارنده، راه این افراد است.

بر اساس این گزارش در ادامه، «محمدرضا هوشیار»، معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس گفت: افرادی که تمایل دارند برای کمپ ماده «15» می توانند به بهزیستی مراجعه کنند و اکنون در فارس 97 کمپ وجود دارد که 44 در شیراز قرار دارد.

کد خبر 1140022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha