سیره روشن زندگی حضرت زهرا (س) ظلم‌ستیزی و دفاع از حق بود

حجت‌الاسلام مهدوی ظلم‌ستیزی و دفاع از حق را سیره روشن زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و گفت: این بانوی والامقام در زمینه سیاسی بسیار بابصیرت بود و با تمام وجود نیز در عرصه دفاع از حق و ظلم‌ستیزی وارد شد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار کرد: این بانو به عنوان برترین بانوی هستی، دارای ابعاد والای شخصیتی و اخلاقی منحصر به‌فردی بود.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) چه فردی و چه اجتماعی، انتصاب این بانوی بزرگوار به پیامبر اسلام (ص)، همسر امام علی (ع) و مادر حضرات معصومین (س)، شخصیت ایشان را ممتاز کرد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از بدو تولد مورد توجه خاص پیامبر اکرم (ص) بود اذعان کرد: حضرت محمد (ص) به عنوان خاتم پیامبران، دعوت انبیاء گذشته را تکمیل کرد و بعد از ایشان ائمه هدی از نسل حضرت فاطمه (س) به امامت نائل شدند و مسیر هدایت را پس از پیامبر ادامه دادند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) مجاهدت‌ها و تلاش‌های زیادی در زندگی اجتماعی و سیاسی داشت تصریح کرد: این بانو از امام زمان خود تا پای جان دفاع کرد و در این راه هم صدمات زیادی ديد.

 

وی ظلم‌ستیزی و دفاع از حق را سیره روشن زندگی حضرت زهرا (س) برشمرد و عنوان کرد: این بانوی والامقام در زمینه سیاسی بسیار بابصیرت بود و با تمام وجود نیز در عرصه دفاع از حق و ظلم‌ستیزی وارد شد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: امروزه زنان باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و لازم است موضوع دفاع از امام زمان، دفاع از حق و ظلم‌ستیزی نیز به عنوان محورهای اساسی بانوان باشد.

 

وی در ادامه به بیان به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

 

کد خبر 1140202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha