محفل خاطره گویی«مشق های ناتمام» در زنجان برگزار می شود

محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» با حضور دانش‌آموزان و شاهدان واقعه سال ۱۳۶۵، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه دوشنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰ در مدرسه شهید موحد کوچه بینش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دوم بهمن‌ماه 1365، صدای آژیر خطر در فضا می‌پیچد، دانش‌آموزان با رعب و وحشت به حیاط مدرسه می‌آیند. ناظم مدرسه بچه‌ها را به خونسردی و حفظ آرامش دعوت می‌کند، اما در آن لحظات هول‌انگیز چه کسی می‌توانست آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

 

دانش‌آموزان معصوم تا پیش از این بار‌ها بمباران محله و شهر و دیار خود را دیده و از نزدیک شاهد کشتار بیرحمانه مردم بی‌دفاع بودند. اما از اینکه این بار نوبت خودشان شده بود، بی‌خبر بودند. هنوز صدای آژیر قطع نشده که ۲ موشک از هوا به مدرسه اصابت می‌کند.

 

مدرسه در دود و غبار غلیظ گم می‌شود و سکوتی مرگبار همه جا را فرا می‌گیرد... این مطالب بخش کوچکی از حال و روز کوچه بینش سعدی شمالی زنجان پس از واقعه اولین بمباران مدارس و مجتمع‌های مسکونی استان زنجان در سال 65 بود.

 

حوزه هنری استان زنجان بعنوان یکی از نهادهای فرهنگی استان با توجه به اولویت این نهاد در پرداختن به موضوعات و وقایع زیست بوم استان از سال 1397 با برگزاری اولین صبح خاطره «بچه‌های کوچه بینش» نسبت به این حادثه دردناک در استان و زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این واقعه و با همدردی با والدینی که  فرزند دلبند خود را در این رویداد از دست داده‌اند، پیش‌قدم بوده است و هر سال نیز بر طبق سنوات گذشته در سالروز بمباران مدارس و زنجان (2 بهمن ماه 1365) برنامه‌های فرهنگی هنری را تدارک می‌بینید که امسال با توجه به شرایط جوی حاکم در استان تاریخ برگزاری این برنامه را روز دوشنبه 4 بهمن‌ماه 1400 در نظر گرفته است.

 

بر همین اساس، محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» با حضور دانش‌آموزان و شاهدان واقعه در سال 1365، مسئولین استانی و رزمندگان و خانواده معظم شهدا با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ناحیه دو و کنگره 3535 شهید استان زنجان، ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه چهارم بهمن ماه 1400 در مدرسه شهید موحد کوچه بینش برگزار خواهد شد و یکبار دیگر دانش‌آموزان و شاهدان آن واقعه تلخ به بیان خاطرات غم‌انگیز خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ و شعرخوانی خواهند پرداخت.

 

همچنین در این مراسم از نماهنگ «پرواز پرستوها» با شعری از حاج ولی‌الله کلامی زنجانی در زمان حادثه که یکی دیگر از تولیدات تصویری حوزه هنری زنجان با  مضمون واقعه بمباران کوچه بینش می‌باشد، رونمایی بعمل خواهد آمد.

 

کد خبر 1140217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha