نمایشگاه مجازی کتاب دو بال آی.تی و لجستیک دارد/تقویت ناوگان پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب

سبحانی فر با اشاره به تقویت ناوگان پست برای ارائه بهتر خدمات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: شرکت پست برای ارسال بسته‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ۱۹۲ کشور آماده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «رمضان‌علی سبحانی‌فر» در مراسم افتتاحیه دویمن نمایشگاه مجازی کتاب که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از 95 درصد بسته‌ها به سلامت به دست مخاطبان رسید. در این  نمایشگاه بیش از هزار و 800 ناشر شرکت کرده بودند که یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب به 850 هزار آدرس و 17 هزار نقطه روستایی ارسال ‌شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: خرید و فروشی که نمایشگاه مجازی کتاب انجام می‌شود، دو بال آی.تی و لجستیک دارد. سخت‌ترین بخش برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مربوط به بخش لجستیک آن اسن. با تامین امکانات زیرساختی بیشتر، این رویداد را به خوبی به سرانجام خواهیم رساند تا طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای نمایشگاه مجازی کتاب، 400 دستگاه وانت را به دستگاه شهری اضافه کردیم و پنج هاب قطب پستی دیگر به سیستم مکانیزه سورتینگ وصل کردیم، افزود: در تهران در مدت برگزاری نمایشگاه مجازی جدای از شعبه‌های ثابت پست، 18 نقطه یعنی 9 شعبه ثابت و 9 شعبه سیار مشغول جمع‌آوری کتاب از ناشران خواهندبود.
 

به گفته سبحانی فر، برای حفظ امنیت و صیانت از بسته‌های مخاطب‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران، چهارهزار باکس چرخ‌دار و هفت هزار باکس کوچک به چرخه پستی اضافه شده‌است.

 

وی بیان کرد: ناشران باید توجه داشته‌باشند تا در بسته‌ها به تعداد و حجم استاندارد کتاب بگذارند زیرا سال گذشته شاهد بسته‌هایی بودیم که جای سه کتاب هفت تا 10 کتاب در آن جاسازی شده ‌بود. این اقدامات باعث صدمه دیدن کتاب‌ هنگام ارسال می‌شود.

 

سبحانی‌فر عنوان کرد:  شرکت پست برای ارسال بسته‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به 192 کشور آماده است. این ارسال مشروط به این است که وجه پستی پرداخت شده‌باشد. این پرداخت می‌تواند از طریق بانک‌های ایران یا کارت‌های مورد قبول برای سیستم بانکی انجام شود

 

وی خاطر نشان کرد: مانند سال قبل تسهیلاتی از سوی شرکت پست برای مخاطبان و ناشرها در دومین نمایشگاه مجازی کتاب در نظر گرفته شده‌است. وقتی بسته تحویل پست شد، پیامک با بارکد به افرادخریدار فرستاده می‌شود که با بررسی این بارکد می‌توانند بسته پستی را رهگیری کنند.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: امیدواریم با همکاری ناشران نسبت به سال گذشته امکانات بیشتری در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه کنیم. تجربه نخست پست در همکاری با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در دنیا نمونه بود. امید است که امسال هم با کار خوب و  شایسته همکاران زبانزد دنیا باشیم.

بر اساس این گزارش، «علی رمضانی» در این مراسم گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم مقارن با سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و مادر آغاز می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مخاطبان می توانستند از سه روز پیش برای ثبت سفارش کتاب‌های مورد علاقه خود به سامانه نمایشگاه مراجعه کنند.

 

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی اظهار داشت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب خدمت خواهد کرد. مردم می‌توانند آثار خریداری شده خود را به صورت رایگان در آدرس مورد نظر خود دریافت کنند.70 نفر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و در نقطه اوج نمایشگاه، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان هستند. اگر کاربران در جریان ثبت سفارش یا دریافت مرسوله خود دچار مشکل شدند، مرکز پاسخگویی از ساعت 9 تا 21 از طریق شماره تماس 91009898 -021آماده راهنمایی آن‌هاست.

 

وی از ارائه  بیش از 200 هزار عنوان کتاب از دو هزار و 100 ناشر داخلی و خارجی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و افزود: 150 هزار دانشجو، طلبه، استاد دانشگاهموفق به ثبت‌نام بن خرید کتاب در این نمایشگاه شدند. امیدواریم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حامیان نمایشگاه، میزان اعتبار بن خرید دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کند.

 

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه 50 نهاد و سازمان در برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب همکاری می کنند، بیان کرد: سازمان صدا و سیما، شرکت ملی پست ، بانک صادرات ایران، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت،  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه، شهرداری‌ و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله این نهاد ها هستند که با ما همکاری دارند.

 

به گفته رمضانی،  نقطه عطف نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمانی برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌هاست.

 

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تقارن زمانی آغاز نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) بخش ویژه‌ای در سامانه این رویداد پیش‌بینی کردیم. آثار مرتبط با حضرت زهرا (س) از سوی 130 ناشر دسته‌بندی و با نام این شخصیت بزرگ دینی متمایز شده است.

 

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با بیان اینکه سه پویش مهم همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پویش «این کتاب را بخوان» را داریم که در آن ناشران و گروه‌های ترویجی و تشکل‌های نشر آثار خود را معرفی می‌کنند و در آخرین روز نمایشگاه به برگزیدگان این پویش جوایزی اهدا می‌شود. دومین پویش ، «من هم کتاب خریدم» با مشارکت خریداران کتاب برگزار می شود. پویش «نذر کتاب» هم داریم .در برگزاری پویش «نذر کتاب» از همه ناشران و خریداران تقاضا می‌شود  برای توزیع کتاب در مناطق کم‌برخوردار مشارکت داشته باشند.

 

 

کد خبر 1140256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha