مساجد ماسال و صومعه‌سرا میزبان عاشقان حضرت زهرا(س) شدند

همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جشن‌هایی در مساجد صومعه‌سرا و ماسال با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال دیار شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در زاد روز ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) در جشن و سرور استمردم ولایتمدار با آذین بندی خیابانها و پخش شیرینی و برپایی مجالس شادی و مدیحه سرایی این فرخنده میلاد را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جشن گرفته‌اند.

 

مساجد در شب و روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شدند و با برپایی ویژه برنامه‌هایی این روز را به صاحب اصلی جشن امام زمان(عج) تبریک و تهنیت عرض کردند. سخنرانان و مداحان در مجالس میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌ها و منازل به بیان مناقب و مدیحه سرایی این بانوی گرانقدر و اهل بیت(ع) می‌پردازند.

 

بسیاری از نوعروسان نیز در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پیوند خود را جشن گرفتند و بانوی دو عالم را الگوی زندگی مشترک و آغازین خود قرار دادند تا برکت نام حضرت زهرا(س) تا پایان عمر با آنها همراه باشد.

 

همچنین روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که به نام روز مادر نامگذاری شده است مردم نمازگزار، مسجدی و با صفای غرب گیلان با اهدای گل و هدایا از مادران شهدا و فداکار تجلیل می‌کنند.کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری ویژه برنامه‌ها و با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند و عاشقان بانوی آب و آینه خود را به مساجد، این مکان مقدس رسانده‌اند تا این میلاد میمون و خجسته را جشن بگیرند.

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو و سرمشق برای زنان عالم است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: حضرت زهرا(س) در دامن اسلام و پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم تربیت شد و اگر بنا باشد کسی برای زنان عالم الگو و سرمشق باشد کسی جز حضرت زهرا(س) نیست.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) انسان کاملی است که تمام کمالات شایسته انسانی را دارد گفت: ایشان علاوه بر ابعاد ملکوتی و آسمانی، بعد بشری نیز دارد.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ فاطمی، آیین جشن و سرور میلاد با سعادت مادر خوبی‌ها با حضور نمازگزاران، اهالی مسجد و عموم شهروندان در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام«احمد اکبرزاده» به سخنرانی و «محمد پوراسماعیلی» به مولودی‌خوانی پرداختند.

 

 

«هادی رفعتی» با تبریک میلاد با سعات حضرت فاطمیه زهرا(س) اظهار کرد: به مناسبت فرخنده میلاد بانوی دو عالم مراسم جشنی در مسجد جامع اباتر برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر با بیان اینکه حجت‌الاسلام خیرخواه در این مراسم به سخنرانی در راستای فضایل حضرت زهرا(س) پرداخت افزود: «حمید صلح‌جو» هم در مناقب حضرت زهرا(س) به مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداخت.

 

وی ضمن توصیه به بهره‌گیری از شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار گفت: امام خمینی (ره) درباره صدیقه طاهر(س) فرمودند: تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان کامل متصَور است، در شخصیت این بانوی بزرگوار وجود دارد.

 

رفعتی با بیان اینکه زنان و بانوان جامعه باید ایشان را الگو و اسوه خودشان قرار دهند تصریح کرد: توصیه‌ها و سفارش‌های حضرت زهرا (س) برای بانوان نقشه راهی است تا بتوانند در زندگی شخصی و اجتماعی خود آن را به کار ببرند؛ تا به سعادت برسند.

 

گفتنی است، در بیستم جمادی‌الثانی سال دوم بعثت، از پیامبر اکرم (ص) و خدیجه(س)، دختری پا به عرصه وجود نهاد، دختری که همتای علی(ع)، سر منشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوی تمامی مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.از امام صادق (ع) روایت شده است: فاطمه(س) در نزد خداوند ۹ اسم و لقب دارد: فاطمه، صدّیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدَّثه و زهرا.

 

حضرت زهرا(س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این بگونه‌ای بود که حیرت دیگران را بر می‌انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را می‌بوسید. از عایشه نقل کرده‌اند که: فاطمه (س) هر گاه بر رسول خدا(ص) وارد می‌شد برای او از جای خود بر می‌خاست و سر فاطمه را می‌بوسید و او را در جای خود می‌نشاند و هرگاه پیامبر نزد حضرت فاطمه می‌رفت تا وی را ملاقات کند با یکدیگر روبوسی می‌کردند و با هم می‌نشستند.

 

پیامبر اکرم (ص) گاهی نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن من، یک شاخه گل (ریحانه) و گاه، عزیزترین مردم در نزد خود مورد خطاب قرار می‌داد.

 

کد خبر 1140375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha