ایران میان کشورهای با جمعیت بیش از ۲ میلیون بیمار کرونا در جایگاه آخر است

دهقانی گفت: ایران در میان کشورهای با جمعیت بیش از ۲ میلیون بیمار کرونا از نظر متوسط رشد روزانه بیماری در دی ماه در جایگاه آخر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (یکشنبه 3 بهمن) با اشاره به روند شیوع کرونا به خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات مستخرج از سامانه «نماگرکووید 19» شمار بیماران جدید کرونا در کشور کشور از 232 هزار نفر در آبان به 98 هزار نفر در آذر و به 60 هزار نفر در دی کاهش یافته است.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) افزود: جمعیت بیماران کرونا در کشور تا آخر دی به بیش از 6 میلیون و 236 هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند کاهشی میزان متوسط رشد روزانه بیماری کشور ادامه یافته به طوری که متوسط رشد روزانه بیماری در آبان 14 صدم درصد، آذر  6 صدم درصد و در دی ماه به چهار صدم درصد یعنی کمترین میزان از ابتدای شیوع بیماری در کشور رسیده است و ایران با این متوسط رشد روزانه بیماری در میان 13 کشور همزمان در آخر جدول قرار گرفته است.

دهقانی اعلام کرد: ایران در میان کشورهای با جمعیت بیش از 2 میلیون بیمار کرونا از نظر متوسط رشد روزانه بیماری در دی ماه نیز در جایگاه آخر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آمار فوتی ناشی از کرونا در ایران در آبان به چهار هزار و 28 نفر، آذر 2 هزار و 211 نفر و در دی ماه به 985 نفر کاهش یافته و در میان کشورهای همزمان در انتهای جدول قرار گرفته است.

دهقانی اضافه کرد: نتیجه بررسی ها نشان می دهد که در مقایسه با کشورهای دنیا، جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر و به خصوص در دی ماه در تمام شاخص های مورد نظر در مقابله با بیماری در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی عنوان کرد: روند شیب کرونا در ایران از آبان و آذر ایران در مقایسه با سایر کشورها به صورت کاهشی بوده و در دی ماه به صورت ثابت ادامه یافته است.

دهقانی افزود: در طول 13 ماه گذشته بیشترین میزان افزایش آمار بیماران در مرداد یک میلیون و 53 هزار نفر بوده که در شهریور به 800 هزار نفر، در مهر به 367 هزار نفر و در آبان به 232 هزار نفر و در آذر به 98 هزار نفر  و در دی به 60 هزار نفر یعنی کمترین میزان در طول سال گذشته کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: تا پایان دی 1400 سه کشور انگلیس، ایتالیا، ایران در صدر کشورها از نظر تعداد فوتی بودند و روند افزایشی میزان فوتی ایران از اردیبهشت سال 1400 آغاز شده و آمار فوتی کشور در خردادماه از اسپانیا و سپس در مرداد از آلمان و در مهر از فرانسه بیشتر شده اما شیب روند فوتی از آبان کاهش یافته و این روند در آذر نیز ادامه یافته است.

دهقانی عنوان کرد: بیشترین تعداد فوتی در دی مربوط به کشور آمریکا است که حدود 53 هزار نفر بوده و همچنین، آمار فوتی کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس، کانادا و اسپانیا در دی نسبت به آذر افزایش 2 تا سه برابری یافته است.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه میزان بهبودی در اغلب کشورها در دی نسبت به آذر افزایش یافته ولی در ایران این میزان کاهش یافته است و میزان کل جمعیت بیمار در ایران با افزایش 60 هزار نفر در دی به بیش از 6 میلیون و 236 هزار نفر رسیده و در میان این کشورها در جایگاه 12 قرار دارد و ایران در دی ماه  با میزان متوسط رشد روزانه بیماری چهار صدم درصد در انتهای جدول کشورها قرار دارد.

کد خبر 1140380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha