نقش آفرینی صلح یاران در جامعه مهم است

حجت‌الاسلام میرمحمدی نقش آفرینی صلح یاران را به عنوان یکی از بسترهای مهم تقویت سازش در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: به جای خشم و انتقام باید بحث سازش و گذشت در جامعه پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«سید احمد میرمحمدی» امروز(یکشنبه، ۳ بهمن) در مراسم اعطای احکام صلح یاران که در محل سالن کنفرانس دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: طرح صلح یاران با هدف احیاء و تقویت سنت حسنه عفو و گذشت اجرا می‌شود.

 

معاون قضایی و امور شورای حل اختلاف دادگستری گیلان با بیان‌اینکه این طرح با ابتکار قوه قضاییه طی چند سال اخیر اجرایی شده و می‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا، مشارکت دادن مردم در راستای تحقق اهداف این دستگاه است.

 

وی نقش آفرینی صلح یاران را به عنوان یکی از بسترهای مهم تقویت سازش در جامعه بسیار مهم دانست و تصریح‌کرد: به جای خشم و انتقام باید بحث سازش و گذشت در جامعه پررنگ شود.

 

حجت‌الاسلام میرمحمدی گفت: تلاش مستمر برای ایجاد صلح و سازش بین مردم و ترویج فرهنگ مدارا، عفو و گذشت از اهداف مورد انتظار صلح یاران است.

 

معاون قضایی و امور شورای حل اختلاف دادگستری گیلان با اشاره به اینکه صلح یاران نقش موثری در کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری دارند،خاطرنشان‌کرد: تاکنون به حدود ۳۰۰ نفر حکم صلح یاران در گیلان اعطاء شده است.

کد خبر 1140437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha