آمادگی اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس برای توسعه کتابخانه های«مفاخر» و «فرصت شیرازی» در شیراز

منوچهری گفت: کتابخانه «مفاخر» و «فرصت شیرازی» در منطقه ۱۱ شیراز قرار دارند و با توجه به فضای کم نیاز به افزایش بنا دارند و اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس آمادگی را دارد با همکاری شهرداری، افزایش بنا و توسعه این ۲ کتابخانه را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (یکشنبه 3 بهمن) در نشست مشترک با شهردار منطقه 11 شیراز و مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ‌ساز شیراز گفت: خوشبختانه در شهر شیراز شاهد پراکندگی خوب کتابخانه‌ ها هستیم و شهروندان می ‌توانند با کمترین زمان ممکن به کتابخانه دسترسی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: در سال ‌های اخیر با تبدیل شدن کتابخانه ‌ها به فرهنگسراهای اجتماعی، فعالیت کتابخانه از امانت کتاب فراتر رفته و برنامه‌ های فرهنگی و ترویجی متنوعی اجرا می ‌کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم بیماری کرونا و تعطیلی فیزیکی کتابخانه ‌های فارس، سال گذشته بیش از 11 هزار و 700 برنامه خرد و کلان توسط کتابخانه‌ های عمومی استان به صورت رایگان برای مردم اجرا شده است.

منوچهری تاکید کرد: نقش خیران در پروژه‌های فرهنگی قابل توجه است و در هر پروژه‌ای که خیرین ورود کرده‌اند کار با سرعت و کیفیت بهتری انجام شده و از کتابخانه سازی تا خرید کتاب ‌های جدید برای مناطق محروم به برکت خیران شاهد پیامدهای مطلوبی در استان بوده

وی با اشاره به وجود 2 کتابخانه در منطقه 11 شیراز گفت: کتابخانه «مفاخر» در بوستان رضوی و کتابخانه «فرصت شیرازی» در بوستان ارغوان در منطقه 11 قرار دارند و با توجه به فضای کم، تنوع خدمات و استقبال خوب مردم این کتابخانه ها نیاز به افزایش بنا دارند و اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس آمادگی را دارد با همکاری شهرداری، افزایش بنا و توسعه این 2 کتابخانه را انجام دهد.

«شهرام سبزیان فرد»، نیز در این نشست گفت: چهار سرای مهربانی در شهر شیراز وجود دارد و شهرداری در کنار فعالیت‌ های عمرانی و شهرسازی به حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه کتاب و کتابخوانی توجه خاص دارد.

شهردار منطقه 11 شیراز افزود: کتاب و کتابخوانی جایگاه والایی دارد و تمام دستگاه ‌ها به ویژه دستگاه‌ های ذیربط باید به گسترش کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در شهر شیراز توجه ویژه کنند.

«عبدالعلی دستغیب» نیز گفت: سرای فرهنگ مهربانی حلقه ارتباطی مردم، شهرداری و نیازمندان است و گسترش فرهنگ مهربانی در بین مردم را در پی داشته است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ ساز شیراز اعلام کرد: سال گذشته حدود 140 میلیارد تومان پروژه های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط خیران در شیراز به سرانجام رسیده که رقم قابل توجهی است.

کد خبر 1140456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha