۸۰ درصد پروژه های آموزشی مردمی اجرا می شود/ فرسودگی ۶۵ درصدی مدارس اصفهان

ذاکران با اشاره به همکاری خیرین در نهضت مدرسه سازی گفت: ۸۰ درصد پروژه های آموزشی استان اصفهان مردمی در حال احداث و توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی اصغر ذاکران« در مراسم کلنگ زنی دو مدرسه خیرساز در تیران و کرون به وضعیت پروژه های آموزشی مدارس استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: بیش از 300 پروژه در دست اجرا و احداث است که 80 درصد آن توسط خیرین و مشارکت مردمی در حال احداث است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: کمک مردم و خیرین در اجرای این پروژه ها علاوه بر اینکه در رفع چالش کمبود مدرسه کمک کرده موجب رفع دغدغه نوسازی و بازسازی مدارس شده و فضاهای آموزشی را بهبود بخشیده است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی و کمبود اعتبارات وزارت آموزش و پرورش احداث پروژه های آموزشی با چالش و موانعی روبرو بود که کمک خیرین در این امر راهگشا بوده است.

 

ذاکران به کمبود محیط آموزشی و همچنین چالش های مدارس مثل نبود آب آشامیدنی، دو نوبته بودن مدارس و فرسودگی آن ها اشاره کرد و اذعان داشت: مسیر توسعه و پیشرفت از مسیر آموزش و پرورش و علم آموزی می گذرد که همین درک و آگاهی به جلب همکاری مردم کمک کرده است.

 

*فرسودگی 65 درصدی مدارس اصفهان

وی به وضعیت مدارس استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 65 درصد از این مراکز به دلیل قدمت بالا و مشکلات زیربنایی فرسوده و غیرمقاوم هستند و باید بهسازی و یا تخریب و از نو بنا شوند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مسیر همکاری مسئولان محلی و خیرین را برای رفع این معضل که امنیت دانش آموزان را تهدید می کند لازم است.

وی سهم کمک خیرین در احداث مدارس را متفاوت بیان کرد و اذعان داشت: در برخی از پروژه سهم 50 درصدی و در برخی بیش از این عدد است که تکمیل آن با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است.

کد خبر 1140490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha