۱۵ درصد تست های کرونا مثبت گزارش می شود/ تست های مثبت سرپایی رو به افزایش است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۱۵ درصد تست های کرونا در شیروان مثبت گزارش می شود.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: درصد تست های مثبت سرپایی کرونا در شیروان افزایش یافته و 15 درصد تست های کرونا در شیروان مثبت گزارش می شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار دریافتی در هفته اخیر، با وجود اینکه تعداد مراجعه سرپایی و همچنین موارد بستری افزایشی نداشته اما درصد تست های مثبت بستری و همچنین درصد تست های مثبت سرپایی به سرعت رو به افزایش است.

 

هاشمی اضافه کرد: با توجه به شیوع گسترده سویه اُمیکرون در دنیا و احتمال فراگیر شدن این بیماری در کشور و شروع پیک جدید، لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها و همچنین اهتمام در تکمیل سه دُز واکسن، بسیار ضروری است.

 

وی عنوان کرد: توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز دوم آنان فرا رسیده برای واکسیناسیون حتما مراجعه کنند تا میزان ایمنی بدن به حد مطلوب برسد زیرا که تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال و کاهش چرخش ویروس می شود.

 

وی تصریح کرد: در مناطق شهری علاوه بر مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در مصلای امام خامنه ای در ۶ پایگاه شهری نیز تزریق واکسن انجام می شود و در مناطق روستایی در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی نیز تزریق واکسیناسیون قابل انجام است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1140621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha