شناسایی و معرفی سادات به عموم جامعه توسط مجمع جهانی «سادات» در استان فارس

حجت الاسلام شیرازی گفت: سرپرستی مجمع جهانی «سادات» در استان فارس کار خود را همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) آغاز کرد و مهمترین برنامه مجمع جهانی «سادات»، شناسایی و معرفی سادات به عموم جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید مرتضی شیرازی»، با اشاره به آغاز به کار سرپرستی مجمع جهانی «سادات» در استان فارس به خبرنگاران گفت: این سرپرستی همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س)، مادر سادات در فارس آغاز به کار کرده است.

سرپرست مجمع جهانی «سادات» در استان فارس ادامه داد: تلاش خلفای جور در نابودی سلسله سادات بنی الزهرا (س) داستان های فجیعی دارد و گاه سادات به صورت زنده در بین 2 دیوار گذاشته می شدند اما علیرغم این کینه توزی ها از آنجا که اراده خداوند بر حفظ و گسترش نسل مادر سادات بود، امروز شاهد حضور نزدیک به 200 میلیون نفر از سادات در کشور های مختلف هستیم.

استاد حوزه و فقه و حقوق دانشگاه اضافه کرد: از برکت حضور حدود هشت میلیون سید در ایران برخوردار هستیم که خوشبختانه نزدیک به 500 هزار نفر آنها در استان فارس ساکن هستند.

وی با اشاره به برکات این نسل پربرکت در طول تاریخ برای اسلام و تشیع به خصوص برای گسترش اسلام ناب محمدی (ص) عنوان کرد: شاخص ترين آنها، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در امتداد آن با رهبری مقام معظم رهبری مد ظله العالی است.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: میان مسلمانان و خصوصا شیعیان، سادات از حرمت و احترام ویژه ای برخوردارند و مهمترین برنامه مجمع جهانی «سادات»، شناسایی و معرفی این بزرگواران به عموم جامعه است.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی، ارائه برنامه های فرهنگی، جهادی، و تشکیل کارگروه ‌های نسب شناسی، صلح و سازش و سایر خدمات به این عزیزان با بهره مندی از رهنمودهای نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شیراز و سایر ائمه جمعه استان، همکاری و مساعدت استاندار، علما و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، جامعه پرشکی و خیرین انجام خواهد شد.

سرپرست مجمع جهانی «سادات» استان فارس اعلام کرد: شماره تلفن های ثابت 07132331759 و 07132346072 برای پاسخگویی به سوالات در بازه زمانی 9 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه در روزهای اداری در خصوص فعالیت‌ ها و نحوه همکاری افراد و مجموعه‌ های مختلف با این مجمع از سراسر استان فارس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1140645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha