باید از مدلی استفاده کنیم که زمینه ارتقای کانون های مساجد فراهم شود/ ضرورت شبکه سازی در کانون ها

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به اینکه باید از مدلی استفاده کنیم که بتوانیم کانون ها را ارتقا دهیم، گفت:برخی کانون های مساجد در سطح استان ها عملکرد بسیار قدرتمندی دارند و در حوزه های مختلف اقتصاد و فرهنگ وارد شدند که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست داوری نشست کانون های برتر شهرستانی 1400 امروز با حضور دکتر حجت الاسلام والمسلمین ارزانی (رییس) و مرتضی طاهریان معاون شبکه سازی و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (شنبه دوم بهمن ماه) در ساختمان مرکزی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین«حبیب رضا ارزانی» در این نشست با بیان اینکه فهما مثل یک طفل خردسالی است که کم کم دارد رشد پیدا می کند و به بلوغ می رسد، گفت: الحمدالله امسال که سومین دوره فهما را به مرحله نهایی آن رسانده ایم به یک کار کارشناسی تر و تخصصی تر پیش می رود.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما باید در انجام کارهایمان از مشورت همه استفاده کنیم که پس از بررسی ها و کارشناسی های بسیار به خداوند توکل کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه منابع انسانی و منابع مالی نداریم و منابع انسانی بسیار مهم تر است، اظهار کرد: منابع مالی را می شود از جاهای مختلف تامین کرد اما منابع انسانی را نمی شود به راحتی از جای دیگر تامین کرد که الحمدالله ما در ستاد هماهنگی مساجد کشور منابع خیلی خوبی داریم. فهما تلاش می کند با استفاده از ظرفیت این نیروها و اعضا زمینه ساز ارتقای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شود.

 

 حجت الاسلام  والمسلمین ارزانی با بیان اینکه برخی از کانون های مساجد خیلی قوی هستند، گفت: ما کانون هایی داریم که هر سال چند میلیارد تومان درآمدزایی می کنند. چند وقت پیش مسئول یک کانون به بنده گفت که ما در دوره شیوع ویروس کرونا از طریق تولید ماسک 7-8 میلیارد تومان گردش مالی داشتیم که حدود دو میلیارد آن سهم کانون می شود. ما باید اقتصاد و فرهنگ را در همه کارهایمان در نظر بگیریم.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: انتخاب کانون های برتر شهرستانی به ما کمک می کند تا در یک فضای رقابت سالم و مومنانه بتوانیم کانون های برتر را انتخاب کنیم که خود همین رقابت نیز بسیار خوب است.

 

وی ادامه داد: شکل گیری رقابت و مسابقه موجب فعال تر شدن کانون ها می شود و موجب می شود همه درگیر کار و فعالیت فرهنگی شوند و به این صورت دایره شمول بیشتر می شود.

 

بنا بر گزارش شبستان، «مرتضی طاهریان» نیز با بیان اینکه نگاه فهما شناسایی همه ظرفیت ها وی آن و زمینه سازی برای تقدیر و معرفی شدن برترین ها است، اظهار کرد: نگاه ما در فهما همچنین توجه به اقتضائات بومی، اقلیمی، مذهبی و فرهنگی است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: تلاش این ستاد فراهم کردن زمین بازی است تا یک کانون روستایی در کنار یک کانون شهری بتواند در فضای عادلانه و منصفانه رقابت کند چون کار در مناطق روستایی سخت است، ما سعی کردیم با لحاظ کردن اقتضائات بومی و فرهنگی و مذهبی و اقلیمی کانون های شهری و روستایی را در کنار هم بببنیم، موضوعی که هم در فهمای 98 و هم در فهمای 99 به خوبی اتفاق افتاد و در آن دو دوره برخی از متخبین ما کانون های روستایی بودند.

 

طاهریان در ادامه با بیان اینکه نگاه شبکه ای نیز در مجموعه ستاد ملی فهما لحاظ شده است، گفت: منظور از نگاه شبکه ای این است که ما کانون های شبکه ای در رواق همدلی و کانون های شبکه ای در رواق فیلم داشته باشیم. اگر همه کانون های مساجد را یک شبکه در نظر بگیریم در ذیل آن شبکه های دیگر همچون شبکه های شهرستانی پیدا می شود. تلاش شده است در تمام جریانات نگاه شبکه ای داشته باشیم که البته منافی توجه به افراد و اعضای کانون های فرهنگی هنری نیست.

 

وی گفت: قطعا در فهمای دوره های بعدی توجه به اعضا بیشتر می شود و امیدواریم به روزی برسیم که اعضای برتر در قالب رویداد فهما نیز انتخاب شوند.

 

به گزارش شبستان، اعضای حقیقی و حقوقی فعال در حوزه انتخاب کانون های برتر شهرستانی فهما 1400 از شاخص هایی همچون محدودیت ها و محرومیت ها، مساحت شهرستان تا مرکز، فعالیت هر کانون در حوزه هایی همچون عقد تفاهم نامه و وضعیت کانون های شهرستانی در داوری کانون های فهمای 1400 به ارزیابی کانون های شهرستانی پرداختند.

 

این گزارش می افزاید، میانگین شاخص های تخصصی در صدور مجوز دریافت شده، تعداد کانون های شهرستان ها و درصد کانون های روستایی از جمله شاخص های انتخاب کانون های برتر شهرستانی هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1140732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha