راه های مواصلاتی ایمن  امنیت اجتماعی، رونق تولید و سرمایه گذاری های متعدد  درپی خواهد داشت

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: راه های مواصلاتی ایمن امنیت اجتماعی، رونق تولید و سرمایه گذاری های متعدد در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا بازدید کردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرسستان ورامین در این جلسه با ذکر این نکته که اداره راهداری وظیفه حساس و حوزه ماموریتی بزرگی را بر عهده دارد، گفت: راه های مواصلاتی این منطقه از نظر کمیت و کیفیت مشکلات زیادی را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه جاده های داخل شهری که متولی آن شهرداری است مشکلات جدی دارد و جاده های بین شهری باید مورد توجه جدی تر مسئولان استانی قرار گیرد، راه ها اگر درست و ایمن شوند امنیت اجتماعی، رونق تولید و سرمایه گذاری های متعدد در حوزه های مختلف در پی خواهد داشت.
فرهاد معصومی رئیس اداره راهداری و حمل جاده ای شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با تقدیر از حضور مسئولین در این اداره گفت:در سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشواد 700 کیلومتر راه جاده ای وجود دارد که حدود هزار میلیارد تومان ارزش راه این سه شهرستان است.
وی با ذکر این نکته که اعتبارات حفظ راه ها در دنیا چهاردرصد است اما در ایران حدود یک درصد است، بیان داشت: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی به سختی راه ها حفظ می گردند و در این منطقه نیز محور ری به ورامین مشکلات فراوانی به غیر از ترافیک عادی آن دارد و چون از قرچک به سمت تهران به شهرستان ری مرتبط است برای این شهرستان اهمیت جدی ندارد.
معصومی ادامه داد: با توجه به اینکه در شبانه روز بیش از 120 هزار تردد در محور ری به ورامین صورت می گیرد این محور پنجمین محور پرترافیک کشور در کشور شناخته شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل جاده ای شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در خصوص اقدامات صورت گرفته برای محور ری به ورامین اظهار داشت: لکه گیری بیش از هشتاد درصد این محور صورت گرفته است و احداث زیرگذر طالب آباد نیز تایید فنی آن انجام شده است و بعضی بحث های امنیتی باعث شده است که کار مدتی عقب بیفتد که امیدواریم با تایید نهایی آن این زیر گذر زیر بارترافیکی رود.
وی در خصوص محور پاکدشت به ورامین(جاده تیغآب) و خطرات پرشمار این جاده گفت: این جاده ترافیک بسیار زیادی دارد و خود اداره راهداری روی تعریض آن تاکید ویژه داشت اما اداره آبیاری اجازه نمی داد ولی با همت دادستان محترم پیشوا این کار شده است و از سمت غربی آن را شروع کردیم و با مکاتبات با راهداری پاکدشت قرار است از طرف پاکدشت نیز قرار است تعریض دنبال گردد.
وی تعریض جاده آبباریک به چرمشهر را مطالبه جدی مردم این دیار دانست و تصریح کرد: انتظار این است، جاده آبباریک به چرمشهر با توجه به اینکه ترددهای استان به استان و بعضا بین المللی صورت می گیرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفته شود.
معصومی در پایان در خصوص جاده کمربندی ورامین به پیشوا و مشکلات تاریکی آن در شبها نیز گفت: با توجه به جلسه فرمانداران ورامین و پیشوا در بحث روشنایی کمربندی ورامین پیشوا تصمیم اجرایی گرفته نشده است و هنوز در بحث روشنایی آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در این خصوص اداره کل ما 30 درصد منابع مالی روشنایی محور شریف آباد تا میدان ولیعصر(عج) ورامین بعهده گرفته است ولی از شهرستان کمکی نمی شود.

کد خبر 1140801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha