بارش های اخیر مهاباد در سال جاری بسیار چشمگیر است

هژار دوراندیش گفت: بارش های بسیار خوب برف در هفته گذشته در پشت سد مهاباد با توجه به زمان مشابه در سال گذشته، بسیار چشمگیر است.

«هژار دوراندیش» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: بارش های بسیار خوب برف در هفته گذشته حجم آب پشت این سد را با ۵.۴ میلیون لیتر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۰ میلیون مترمکعب رساند.

 

کارشناس بهره برداری سد مهاباد افزود: با توجه به بارش های اخیر و افزایش حجم ورودی آب به مخرن سد مهاباد هم اکنون تراز آب سد به ‌هزار و ۳۴۴ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است.

 

این مسئول با بیان اینکه این مقدار حدود یک متر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر است، تصریح کرد: هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد ۵.۷ متر مکعب بر ثانیه است.

 

وی ادامه داد: بخش عمده خروجی آب سد مهاباد برای آب شرب مصرف می شود.

 

دوراندیش با بیان اینکه میانگین دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم کمتر از یک دهم متر مکعب بر ثانیه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارش های امسال بسیار خوشحال کننده و چشمگیر است که نوید تابستان پرآبی را می دهد.

 

کارشناس بهره برداری سد مهاباد گفت: شهروندان نسبت به رعایت نظافت در اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد  باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است، مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 1140812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha