شاخص کل بورس رشد ۲۹ هزار واحدی داشت

شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 9 بهمن) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4020 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 233 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۳۸۲ واحد افزایش به ۳۲۵ هزار و ۱۳۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۶ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۸۳ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۲۶ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۴ هزار و ۳۴۵ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، شپناف شپدیس، فولادف شتران، نوری و فملی به ترتیب با 638، 593، 552، 439، 352، 337 و 300 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، نوري - پتروشيمي نوري، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و یک واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و هشت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، شیشه و گاز (کگاز) با ۹ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با هشت واحد، توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) با هشت واحد، پارس سویچ (بسویچ) با هشت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نمادصنایع جوشکاب یزد (بکاب)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پاسر خودرو (خپارس) و صنایع آذرآب (فاذر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۲۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 6 بهمن) شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 21 هزار و 497 واحد به رقم یک میلیون و 229 هزار و 424 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن، امروز با افزایش 1691 واحد به رقم 318 هزار و 759 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 914 هزار میلیارد تومان رسید. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 53 صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.1 درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.38 درصد رشد کرد.

 

بنابراین گزارش چهارشنبه 6 بهمن نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و معامله‌گران چهارشنبه 6 بهمن در بورس تهران بیش از 5.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 322 هزار فقره معامله و به ارزش 3475 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1141044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha